וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלזיה פרסמו רשימת שמות אסורים לילדים

31.7.2006 / 13:03

הורים שירצו לקרוא לתינוקם "כלב מסריח", או "007" או סתם "גבר בוגדני" - יאלצו לקבל לכך אישור מיוחד מהרשויות

הרשויות ב[[מלזיה]] פרסמו רשימת שמות בלתי רצויים, בכדי למנוע מהורים להעניק לידיהם שמות כמו [[היטלר]], כלב מסריח או [[007]]. הרשויות נותנות להורים אפשרות לערער על האיסור. הרשימה הגיעה כתגובה למספר הגדל של מלזים שמגישים בקשה לשינוי שמם.

המחלקה הלאומית לרישום אזרחים במלזיה קיבלה את ההחלטה לאחר שהתייעצה עם מספר גופים דתיים במדינה. במדינה בה יש אוכלוסייה מוסלמית, נוצרית, הינדית, בודהיסטית ומאמינים ב[[טאואיזם]], ישנן מספר קבוצות הנוהגות לבחור לילדים שמות "שאינם מבשרי רעות", בכדי להרחיק מהם שדים ורוחות רעות.

דובר מטעם הרשויות, ג'נישה מוהד נור, אמר ל-BBC, כי " כרגע אנו רק ממליצים שלא להשתמש בשמות שאינם ראויים. אם ההורים יתעקשו לאחר שידעו שהשם אינו מומלץ – לא נמנע מהם מלהשתמש בו".

כעת, שמות כמו אה-צ'אוור (Ah Chwar - נחש בדיאלקט ההאק?אי הסיני), ו-קיו-קאו (Khiow Khoo - גיבן) נאסרו לשימוש על ידי הורים טריים. כך נאסרו גם אופציות לשמות קנטונזים כמו צ'או טאו (Chow Tow – ראש מסריח) ו-סור צ'אי (Sor Chai - מטורף). אנשי הקבוצה הטמילית יאלצו להיפרד משמות כמו קארופוסאמי (Karrupusamy – אל שחור) והמלאים ייפרדו משמות כמו ווטי (Woti – יחסי מין) או זאני (Zani – גבר בוגדני).

אך כאן לא מסתיים האיסור. הורים לא יוכלו לקרוא לילדיהם בשמות של חיות, חרקים, פירות, ירקות או צבעים. גם שימוש במספר כשם נאסר וכך נאלצו ג'יימס בונדים קטנים לוותר על תעודת זהות עם השם 007. ההורים לא יוכלו גם להשתמש בתארי אצולה עבור שמות ילדיהם, או אפילו לקרוא לצאצאיהם בשמות של מכוניות יפניות. סו-בארו הקטנה מיררה בבכי כששמה את החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully