וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים דרשו הטבות למילואימניקים ולתלמידים בקו העימות

31.7.2006 / 14:24

נציגי הסטודנטים נפגשו עם אנשי משרד החינוך והציגו רשימת דרישות, הכוללת מועדים חריגים לבחינות ומתן ציוני "השלים"

התאחדות הסטודנטים הארצית נפגשה היום עם יו"ר ות"ת פרופ' שלמה גרוסמן, מנכ"ל מל"ג ונציגת משרד החינוך. הסטודנטים דרשו למצוא פתרונות מיידים לבעיות הכלכליות והאקדמיות של הסטודנטים בצפון.

הדרישות שהעלו הסטודנטים היו:

- השוואת תנאים בין סטודנטים תושבי הצפון או שלומדים בצפון לבין התנאים להם זכאים משרתי המילואים.מועד חריג לכל בחינה אשר הוחמצה עקב המצב הביטחוני.

· בכל הבחינות, הציון הגבוה מבין שני המועדים הינו הקובע.

· דחיית עבודות וסמינריונים.

· קורסים חוזרים – חינם.

· קורסים שהם תנאי מעבר – לאפשר ללמוד במקביל לקורסים המתקדמים.

· אחידות בכל המוסדות האקדמיים / סטודנטים.

· אפשרות לבטל קורסים בסמסטר ב' וסמסטר קיץ וכן להירשם בדיעבד לקורסים בסמסטר קיץ.

הסטודנטים דרשו שבמידה והמלחמה תימשך מעבר ל-15 באוגוסט ינתן ציון "השלים" בקורסים, או לכל הפחות ב-50% מהקורסים.
בתחום הכלכלי דרשו הסטודנטים לדחות את המקדמה ללימודים לסטודנטים הלומדים בצפון/ מתגוררים בצפון. מתן פיצוי כספי למתגוררים במעונות.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איתי שונשיין אמר לקראת הפגישה, כי " לא סביר שסטודנט המשרת במילואים ושוכב במארב בשליחותה של מדינת ישראל, צריך להיות מוטרד האם יאשרו לו מועד בחינה מיוחד או לא. לא סביר שטייס במילואים, המבצע גיחה, צריך להיות מוטרד באם יקבל דחייה לעבודה סמינריונית או לא. לא סביר שסטודנטית הלומדת במכללת תל-חי, תהיה מוטרדת בזמן ישיבתה במקלט, בעניינים הכלכליים המכבידים ובמקביל תיאלץ להכין עבודה סמינריונית כאשר אין לה נגישות לספרייה במוסד האקדמי שלה, וכאשר אין לה כיצד לפרנס את עצמה. הקביעה של התאחדות הסטודנטים הארצית, הינה חד משמעית - חייב לקבל הטבות משום שהוא משרת את המדינה ולמען כלל תושביה. כפי שהסטודנטים דואגים למדינה, כך המדינה צריכה לדאוג לסטודנטים".

גם הגמלאים דורשים להתחשב בסטודנטים

נציגי מפלגת הגמלאים דרשו משרת החינוך, ח"כ יולי תמיר, לחייב את האוניברסיטאות והמכללות להעניק הקלות לסטודנטים תושבי הצפון ולאלו המשרתים במילואים.

יו"ר סיעת הגמלאים, ח"כ משה שרוני, אמר, כי "לא יתכן שבימים שבהם סטודנטים רבים נוטלים חלק כביר במאמץ המלחמתי ומשרתים במילואים, בעוד שאחרים נאלצים לשהות במקלטים ובחדרי הביטחון, יבטאו חלק מהאוניברסיטאות והמכללות חוסר רגישות מקומם שכזה ויחייבו את תלמידיהן לגשת לבחינות ולקורסים. נוכח המציאות הביטחונית הקשה בה אנו מצויים, יש הכרח להתנהל ברגישות ובתבונה הראויה".

שרוני התחייב להמשיך ולעקוב אחר מצבם של הסטודנטים תושבי הצפון והמשרתים במילואים, בכדי לוודא שהמוסדות להשכלה גבוהה יגלו התחשבות במצבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully