וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ: אסור להסכים להפסקת אש מיידית

יעל קישיק

31.7.2006 / 11:38

שר הביטחון: צה"ל ערוך להשיג יעדים נוספים בלבנון כדי לשנות את המציאות באזור. נתניהו קרא לממשלה לסיים את המלאכה

(וידאו: ישראל 10)

שר הביטחון עמיר פרץ אמר הבוקר מעל בימת הכנסת כי "אסור להסכים להפסקת אש שתיכנס לתוקף מיידי" וכי צה"ל ערוך להשיג יעדים נוספים בלבנון, על פי המטרות שתקבע הממשלה, במטרה "לשנות את המציאות באזור".

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) מתחה הערב ביקורת על דבריו של פרץ, ואמרה: "אין לעלות על עצים גבוהים, משום שאחר כך ישראל תזדקק לסולמות כדי לרדת מהם", אמרה.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, אשר נאם לאחר פרץ, קרא לממשלה "לסיים את המלאכה ולא להפסיק את הפעולה בלבנון". נתניהו הבטיח, כי אם תנהג כך, תהנה הממשלה מתמיכה גורפת של כל עם ישראל.

בפתח נאומו אמר פרץ כי הוא פונה בשם כל חברי הכנסת אל חיילי צה"ל, גם בשם אלו "אשר מסרבים להתאחד בשעה זו מול אירגון הטרור". בהמשך דבריו הוסיף פרץ, כי "המחווה ההומניטרית לא תפגע במטרות המבצע הצבאי" וכי "בראש מעיינינו החזרת הבנים הביתה", בהתייחסו לחטופים בלבנון וברצועת עזה.

בהתייחסו להריגתם של עשרות האזרחים והילדים בהפצצת חיל האוויר בכפר כנא, אמר פרץ: "אני יודע עד כמה קשה לדבר על מוסר לנוכח התמונות שמציפות את מסכי הטלוויזיה. אבל בואו נשאל באומץ, מי אחראי למצב הזה. איך קרה שהגענו למצב הזה". בתגובה, קרא לעברו ח"כ אחמד טיבי: "אתה נתת את ההוראה".

פרץ הוסיף, כי ישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים וכי הוא מצטער על הפגיעה באזרחים בכפר כנא. "אין טייס ישראלי שקיבל פקודה לפגוע באזרחים. אין ולא יהיה מפקד ישראלי שקיבל פקודה לפגוע בבלתי מעורבים", אמר.

פרץ הוסיף, כי המודיעין הישראלי מתקשר מראש למשפחות שגרות בבתים אותם עומדים להפציץ, ומזהיר אותן כי עליהן לעזוב את הבית. "ישראל צריכה להיות שלמה עם כך שצבא ההגנה לישראל פועל לפי קודים מוסריים שאף צבא אחר בעולם אינו פועל לפיהם", אמר.

"זו מלחמה בחיזבאללה, שאינה אלא שלוחה קדמית של טהרן. אנו נלחמים בארגוני טרור המשרתים את האידיאולוגיה הרצחנית שמקבלת מימון והנחיות מטהרן ודמשק", הוסיף פרץ. פרץ חזר על דברים שאמר בעבר, לפיהם "אין לנו שום סכסוך טריטוריאלי, לא בגבול הצפוני מול לבנון ולא בגבול הדרומי מול הרשות הפלסטינית". לדבריו, "זו מלחמה שנכפתה עלינו לאחר שעשינו הכל כדי למנוע אותה. לא נוכל להמשיך בעצימת עיניים, במוסר הכפול, המפריד בין ריבונות לאחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully