וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילרמן: ההרוגים בכנא הם קורבנות החיזבאללה

31.7.2006 / 0:50

בדיון מיוחד במועצת הביטחון של האו"ם הביע שגריר ישראל צער על הרג אזרחים בלבנון, אך אמר כי כנראה חיזבאללה השאיר אותם שם

שגריר ישראל באו"ם דני גילרמן הביע צער על הרג אזרחים בלבנון בדיון המיוחד של מועצת הביטחון שהתכנס הלילה בשל האירועים בכפר כנא. עם זאת, הבהיר גלירמן כי ההרוגים הם קורבנות של חיזבאללה. לדבריו, ישראל ביקשה מהתושבים בכפר לעזוב, אך ייתכן מאד כי חיזבאללה הכריח אותם להישאר, והם משמשים כמגן אנושי ללוחמי הארגון. "כאשר אתה ישן עם טיל, לא תמיד את קם בבוקר" הוסיף גילרמן.

גילרמן שב והביע צער על הרג האזרחים, אך הוסיף כי הוא מעולם לא שמע את החיזבאללה מצטער על פגיעה באזרחים ישראלים. "כל הרג של אזרח לבנוני בעיני ישראל הוא טראגי, אך בעיני חיזבאללה כל אזרח ישראלי הרוג הוא סיבה לשמחה". גילרמן פנה לשגריר לבנון, וביקש ממנו לפנות לעם הלבנוני ולהבהיר כי ההפגנה שנערכה היום בביירות לא צריכה להיות נגד האו"ם, אלא נגד החיזבאללה "אם הייתם מטפלים בהם קודם, כל זה לא היה קורה. אם אנחנו רוצים לגור יחד באותה השכונה, עלינו ליצור תרבות של שלום ולא של אלימות. עלינו לשנות את התרבות, ולתת לילדים תקווה". יש לפרק מיד את חיזבאללה מנשק, ולא הוא ירים את ראשו המכוער שוב, לא רק נגד ישראל אלא נגד האזור כולו".

את הדיון פתח מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן. ענאן קרא למועצת הביטחון לגנות את ישראל בשל התקיפה בכפר כנא ולקרוא להפסקת האלימות באופן מיידי. כמו כן דיבר שגריר לבנון באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully