וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הבניין קרס 7 שעות לאחר התקיפה

30.7.2006 / 19:44

ראש מטה חה"א טען שהבית הותקף בחצות, אך הדיווח על הפגיעה שהרגה 60 אזרחים בכפר כנא הגיע ב-8 בבוקר

ראש אגף מבצעים במטכ"ל, האלוף גדי אייזנקוט, אמר כי בכפר כנא התמקמה מפקדה אזורית של חיזבאללה. לדבריו, "במקום יש ריכוז של מחסני אמל"ח ושיגורים חוזרים ונשנים לאורך כל תקופת הלחימה".

אייזנקוט טען, כי מכפר כנא ומסביבתו הקרובה נורו מתחילת הלחימה כ-150 רקטות לעבר ישראל. לדברי האלוף אייזנקוט, צה"ל איתר פעילות ענפה הקשורה לשיגור מתוך הכפר עצמו, "החל מכוחות שמפקדים על הפעולה, וגמור באתרים לוגיסטיים שמשמשים את מהלך הזה.

"למרות האירוע המצער בכפר כנא, אנחנו נמשיך בדפוס הפעולה שאמור לפגוע במחבלים. נמשיך לעשות כל מאמץ כדי לא לפגוע באזרחים. כך פעלנו וכך נמשיך", דברי אייזנקוט.

תא"ל אמיר אשל, ראש מטה חיל האוויר, פרש במסיבת העיתונאים פערים לא ברורים באשר לשעת התקיפה שגרמה לפגיעה באזרחים בכפר הלבנוני. לדבריו, צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות באזור כפר כנא. תקיפה אחת ארעה בין חצות לאחת בלילה, תקיפה נוספת ארעה מספר שעות לאחר מכן, והתקיפה השלישית ארעה בבוקר, בסביבות שבע ושלושים.

אשל טען כי הדיווחים על הפגיעה בבניין הגיעו רק בשעה שמונה בבוקר, על ידי רשתות הטלוויזיה הזרות. התקיפה בשעה שבע וחצי בבוקר, כוונה לעבר שלושה מבנים, במרחק 460 מטרים מהבית המדובר, והוטלו ארבע פצצות, וכולן פגעו במטרות אליהן כוונו.

אשל אמר עוד, כי כל הפצצות שנורו באותו הלילה פגעו במטרותיהן, והדבר ידוע לצה"ל מצילומים שצילמו המטוסים, מעדויות הטייסים ומגיחת צילום מיוחדת שנועדה לבחון האם צה"ל פגע בכל המטרות שכיוון אליהן.

"התקיפה בין חצות לאחת בלילה תקפה באזור הבית שנפגע, ואובחנו פגיעות מדויקות במטרה. כאן אנחנו שואלים את השאלה שאין לנו תשובה עליה, מה קרה בין חצות לבין שמונה בבוקר? אנחנו לא יודעים מה קרה בזמן הזה. אחת הבעיות הגדולות הייתה לנסות להבין מהתמונה של רשתות השידור הזרות איזה בית הותקף, ולנסות לשייכו לתקיפות שלנו. הגענו לזה מאוד מאוחר כי זה תהליך מאוד מסובך. ככל שאנחנו מבינים הבית הזה הותקף בין חצות לאחת בלילה, כ-7 שעות לפני שהוא נפגע בצורה קשה", דברי אשל.

כתבי "הארץ": לפי עדויות של אזרחים לבנונים מהכפר, שהיו עדים להפצצה, קריסת הבניין אירעה עוד בשעות הלילה. לפי העדויות, תקיפת הבית השוכן בשכונת חריבה בכנא ובו שלוש קומות, החלה בשעה 1:00 - כפי שטוען צה"ל. לאחר התקיפה הראשונה יצאו כמה תושבים מן הבית, בניסיון להעריך את הנזקים, וכך למעשה הצילו את עצמם. כעשר דקות מאוחר יותר שבו מטוסי צה"ל והפציצו את הבניין. כתוצאה מהתקיפות קרסו קירות הבניין על התושבים שמצאו בו מקלט, והם נהרגו.

תא"ל אשל סיים ואמר כי "יש פה מאמץ מתמשך על פי מידע מודיעיני שבו אנחנו מנסים להגיע אל המחבלים עצמם. אנחנו לא יודעים להגיד באופן ודאי מי נמצא בתוך הבית, אבל אנחנו יודעים להצר מאוד את אי הוודאות לרמת יעדים". הוא טען עוד כי ישראל לא הייתה תוקפת את המבנה אם הייתה יודעת שנמצאים בו אזרחים.

"החיזבאללה עושה שימוש ציני בבלתי מעורבים. הוא חי בסביבה אזרחית ותוקף אזרחים מסביבה אזרחים. אנחנו אנטי תזה לזה. אנחנו משתדלים לא לפגוע בבלתי מעורבים. רמת הידע שלנו היא בלתי מושלמת אבל החיים בצוותא של טרור יחד עם אזרחים, בהסכמה או שבכפייה, הם מקור הרע", סיכם אשל.

(וידאו: ערוץ 10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully