וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדואר הנע לא חידש פעילותו בכל ישובי הצפון

30.7.2006 / 17:27

בתנועת המושבים טוענים כי השירות חזר רק לחלק מהיישובים. בדואר ישראל אומרים כי הדבר נובע מהנחיות גורמי הביטחון

הדואר הנע לא חידש את פעילותו בכל יישובי הצפון, בניגוד להבטחות רשות הדואר, כך אומר יו"ר אגף המשק בתנועת המושבים, איציק כהן. לדברי כהן, לחלק מהישובים אכן חזר השירות לאחר הפסקה, אולם חברי מושבים אחרים קיבלו הודעה שהם צריכים להגיע בכוחות עצמם לנקודות אליהן תגיע ניידת הדואר הנע.

לדברי כהן, העדר שירותי הדואר גורם לפגיעה קשה ובלתי נסבלת בהתנהלות הכלכלית של חברי המושבים. "הדואר הנע משמש בישובי הפריפריה כסניף בנק לכל דבר ולכן אי הגעת הדואר הנע גורם לפגיעה במקבלי קצבאות הביטוח הלאומי. כמו כן נפגעים חקלאים ובעלי עסקים אחרים שמנהלים את עסקיהם באמצעות הדואר הנע", אמר כהן.

"בנוסף לבעלי העסקים, במושבים בצפון מתגורר ציבור גדול שעבורו הדואר הוא הדרך להיות בקשר עם העולם החיצון, הוסיף כהן. "מדובר באנשים שחלקם אינם מחוברים לאינטרנט ולפקס וממעטים בשיחות טלפון, בעיקר לחו"ל. אם הדואר לא מגיע אין להם אפשרות להתכתב עם בני משפחתם וידידים.

"החקלאים, התיירנים ובעלי העסקים האחרים נפגעו בצורה אנושה כתוצאה מהלוחמה בצפון ולא יתכן שמכבידים עליהם עוד. כפי שחברות המזון וגופים אחרים התארגנו לתת שרות לכל הישובים בתקופת החירום, כך גם הדואר הנע צריך לחזור ולהגיע לכל נקודת ישוב בישראל".

מנכ"ל דואר ישראל, אבי הוכמן אמר בתגובה לוואלה! חדשות:
"קווי הדואר נע המשיכו וממשיכים לנוע בכבישי הצפון – לא פעם תחת מטחי אש, תוך שהם מסכנים את חייהם של עובדי הדואר. יחד עם זאת, קווי הדואר נע מחויבים לפעול בהתאם להנחיות גורמי הביטחון. לעיתים, סגר הצבא את הכבישים באזור ומנע מאיתנו לחלק דואר, באמצעות הדואר נע ליישובים מסוימים בזמנים מוגדרים. נציגי חברת דואר ישראל עמדו בקשר רציף עם נציגי היישובים וסיפקו פיתרונות יצירתיים לאספקת דברי דואר דחופים.

"תמוה בעיניי שכהן בוחר להשתלח בארגון שהמשיך וממשיך לתת שירות מסור לתושבי הצפון, תוך סיכון חיי העובדים. מר כהן לא מצא לנכון לפנות, ולו פעם אחת, כדי להתריע על אותן בעיות לכאורה, כפי שהעלה בפנייתו לתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully