וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לרייס: נזדקק לעוד 10-14 ימי פעולה

30.7.2006 / 21:56

ראש הממשלה אמר היום כי ישראל מתכוונת להמשיך בפעולה למרוץ התקרית בכפר כנא. רייס ביטלה הביקור בביירות וחזרה לירושלים

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר היום בישיבת הקבינט לשריו, כי אמר אתמול לשרת החוץ של ארה"ב קונדוליסה רייס בפגישתו איתה, כי ישראל זקוקה לעוד 10 ימים עד שבועיים להמשיך את הפעולה בלבנון. עם זאת, גורמים בלשכתו של אולמרט הכחישו את הידיעה, וטענו כי "ישראל מתכוונת להמשיך בפעולה הצבאית עד שתשיג את מטרותיה". זאת למרות הפצצת חיל האוויר בכפר כנא, שבה נהרגו כ-60 אזרחים, בהם 37 ילדים.

גם שר הביטחון עמיר פרץ אמר הערב כי ישראל תמשיך במבצע. "צה"ל ימשיך בפעולתו עוד שבועיים לפחות, כדי לפגוע פגיעה מרבית בחיזבאללה, במתקניו וביכולת השיגור שלו", בשיחה עם שר החוץ האיטלקי מאסימו ד'אלמה.

רייס שבה הערב לירושלים לדון עם אולמרט בדרך להפסקת אש ובתקרית בכפר כנא, במקום ביקורה המתוכנן בביירות.

גורמים לבנונים טענו כי ביקורה של שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס בלבנון בוטל עקב אירועי היום. לדבריהם, גורמים רשמיים בלבנון פנו לשרה והבהירו כי לא תתקבל בברכה בביירות עד שתושג הפסקת אש בין לבנון לישראל. מאוחר יותר אישרה רייס את הדברים ואמרה כי אכן לא תגיע היום ללבנון. רייס הייתה אמורה להגיע היום ללבנון לשיחות עם בכירי הממשל לבנוני בנוגע להסדר מדיני בין ישראל ללבנון, אשר יביא לסיום הלחימה, לאחר שניהלה שיחות עם ראש הממשלה אהוד אולמרט אתמול ועם שר הביטחון עמיר פרץ ושרת החוץ ציפי לבני היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully