וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלון: האירוע בכפר כנא - קונספירציה

יעל קישיק

30.7.2006 / 12:11

תגובות סוערות במערכת הפוליטית בעקבות הפצצת צה"ל בכפר כנא. רה"מ אמר, כי "לישראל אין מדיניות המעודדת חיסול חפים מפשע"

תקיפת צה"ל בכפר כנא הלילה, שגרמה למותם של כ-50 אזרחים לבנוניים, בהם 21 ילדים, גוררת תגובות מחברי הכנסת. יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בני אלון אמר, כי "האירוע בכפר כנא הוא קונספירציה מרושעת של ממשלת לבנון והחיזבאללה. במלכודת מתוכננת מראש, הם הכניסו תינוקות וילדים שאינם תושבי המקום לתוך המקום - והם האחראים הישירים והבלעדיים לרצח". עוד אמר אלון: "ממשלת ישראל חייבת לחשוף את הקונספירציה המרושעת בכל במה אפשרית ואסור לה לעצור את הפעולה בלבנון בשל הרצח שביצעו ממשלת לבנון והחיזבאללה".

יו"ר המפדל ח"כ זבולון אורלב אמר, כי "הח"כים הערבים ממשיכים להפוך את היוצרות ולשמש שופרו של נסראללה". לדבריו, "כפר כנא הפך לקן צרעות של הרוצחים השפלים מהחיזבאללה. "הייתי מצפה מכל ח"כ ישראלי", הוסיף אורלב, "להביע צער על הרג חפים מפשע, ולגנות את נסראללה שמשתמש באזרחים תמימים כמגן חי בלבנון ורוצח אזרחים תמימים בישראל".

ח"כ אפי איתם (איחוד לאומי-מפדל) אמר בתגובה: "חיזבאללה מנע מהאזרחים לצאת צפונה, והוא משתמש בהם בצורה צינית ואכזרית כמגן אנושי לצורך שיגור טילים לישראל". עוד הוסיף, כי ישראל צריכה להמשיך ולהגביר את המערכה הצבאית עד לשליטה על כל השטח שמדרום לנהר הליטני. לדבריו, "לאחר שצה"ל מיצה את המהלך האווירי, ובסיוע של אש ארטילרית לריכוך השטח, יש לצאת לפעולה קרקעית רחבה שתשיג הכרעה במלחמה".

ח"כ צבי הנדל הגיב על תקיפת צה"ל: "עם כל הכאב על אובדן חיי אדם, בידינו נתונים ברורים על כך שהחיזבאללה מונע בכוח יציאת אזרחים מכפרים שצה"ל מפציץ", אמר והוסיף: "בכך הוא מבקש להביא להרג אזרחים כדי שתמונותיהם ישמשו במלחמת התעמולה נגד ישראל בעולם".

ח"כ טיבי: אולמרט, פרץ ובוש נושאים באחריות למצעד הגופות

נשיא המדינה משה קצב הביע צער על הפצצת חיל האוויר בכפר כנא. קצב אמר כי "שלא כחיזבאללה, ישראל אינה מעונינת לפגוע באזרחים".

שר המשפטים חיים רמון הגיב גם הוא לאירוע ואמר: "לא ישראל שפכה את דמם של הילדים בכפר כנא, אלא חיזבאללה. זה ארגון מרושע ואכזרי היורה אל גני ילדים ישראלים מתוך גני ילדים לבנוניים. את הטרור המטורף הזה חייבים לנצח".

בתגובה לתקיפה אמר יו"ר מרצ ח"כ יוסי ביילין כי "הפגיעה הקשה באזרחים בכפר כנא מחזקת את ההערכה, כי אין בהמשכה של המערכה הנוכחית בכדי לממש את יעדיה, שיושגו רק בשולחן המו"מ. שום הסברים של דובר צה"ל, נכונים ככל שיהיו, לא יוכלו לגרום להשלמה עם תמונות הנפגעים החפים מפשע, תמונות שעלולות לחזור על עצמן ככל שיימשך המבצע".

ביילין אף קרא לממשלה שלא "לנסות ולהרוויח זמן, ולעשות כל מאמץ להגיע להפסקת אש מוסכמת, בה יוחזרו החיילים החטופים וצבא דרום לבנון יחד עם כוח רב לאומי יתפרסו לאורך הגבול".

ח"כ אבשלום (אבו) וילן (מרצ-יחד) הגיב גם הוא על התקיפה ואמר: "כפר כנא הוא אסון הומניטרי שאף אחד לא התכוון לו, אך על התוצאה מתנוסס דגל שחור. אין מנוס מלעלות על הדרך המדינית מייד".

ח"כ רן כהן (מרצ) אמר, כי ישראל חייבת להכיר באחריותה לפגיעה הקטלנית באזרחים בכפר כנא ולא להסתפק בהבעת צער. כהן מציע להפסיק את התקיפות בלבנון ליממה כדי לשדר לעולם כמה ישראל רגישה לחיי אדם.

יו"ר סיעת מרצ ח"כ זהבה גלאון, קראה לראש הממשלה ולשרת החוץ ציפי לבני לא לתת לשרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס לצאת ממדינת ישראל מבלי שיוגבש "הסכם כפוי הדדי" עוד בטרם כינוס מועצת הביטחון של האו"ם. "בכל יום שעובר העורף בישראל ממשיך לחטוף מטחי טילים וקטיושות, חיילי צה"ל נהרגים והפגיעה של צה"ל באזרחים בכפר כנא מוכיחה שהסכם כזה חייב להתגבש לאלתר", דברי גלאון.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי "הפצצות החכמות של קונדוליסה רייס והטייסים המהוללים של דן חלוץ גרמו לפשע מלחמה נוסף וצפוי מראש נגד אזרחים לבנונים". לדבריו, "אהוד אולמרט, עמיר פרץ וג'ורג' בוש נושאים באחריות מדינית ומוסרית למצעד הגופות הנורא הזה".

יו"ר חדש ח"כ מוחמד ברכה אמר: "כל מה שיצא במלחמת אולמרט-פרץ היא סדרה של פשעי מלחמה כי גם מלכתחילה החליטה הממשלה שעיקר הלחימה הוא נגד אזרחי לבנון. לכל ממשלה יש את הטבח שלה. הממשלה הזאת החליטה בראשית דרכה לעשות כמה מעשי טבח הן בעזה והן בלבנון תחת חסות אמריקאית ישירה ובנוכחות מתמדת של השרה רייס. אנו דורשים להפסיק את הפשעים האלה ואת האש כולה, ולסילוק הממשלה כולה ופושעיה".

ח"כ טאלב א-סנאע (רע"מ) גינה את הפגיעה בכפר כנא, דרש הקמת ועדת חקירה ממלכתית וקרא לראש הממשלה להפסיק את "המלחמה המיותרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully