וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בכיר: ישראל רוצה עסקה שתסיים המלחמה

רויטרס

29.7.2006 / 19:43

גורם בכיר במ' החוץ אמר שישראל לא מעוניינת כעת בפירוק חיזבאללה מנשקו. בישראל ביתנו טוענים שמהלך זה יצביע על תבוסה

גורם בכיר במשרד החוץ אמר היום כי ישראל לא תדרוש את פירוקו המיידי של [[חיזבאללה]] מנשק כחלק מעסקה שתביא לסיומה של המלחמה המתחוללת מזה 18 ימים.

עמדה זו של ישראל, אם נכונה, תוכל להקל על הכוונה להגיע להסכם עם גורמים בממשלת [[לבנון]], באשר לפרישת הכח הרב לאומי בדרום לבנון. עם זאת, הגורם העריך, כי חיזבאללה ידחה בכל מקרה הצעה לפרישת הכח הרב לאומי, שפועל מכח החלטה 1559 של [[מועצת הביטחון של האו"ם]], אשר דורשת את פירוק חיזבאללה מנשקו.

עם זאת, אמר הגורם הבכיר, כי ישראל תתעקש על הרחקתו של חיזבאללה מהגבול הדרומי של לבנון, על מנת למזער את ירי הטילים שקיבלו מסוריה ואיראן לעבר ישראל.

הגורם טען עוד, כי ישראל מחפשת התחייבות להסכם ש"יתחיל את התהליך של יישום החלטה 1559 של מועצת הביטחון של האו"ם". עם זאת, הוא אמר כי "פירוק חיזבאללה מנשק אינה הדרישה של ישראל, ולא יהיה חלק מתפקידו של הכח הרב לאומי".

סיעת "ישראל ביתנו" קוראת לממשלה לעמוד על כך שחיזבאללה יתפרק מנשקו, אחרת ישראל תחזור לעימות צבאי בפרק זמן קצר, בתנאים הרבה יותר גרועים. בהודעת הסיעה נכתב, כי "המשך קיומו של חיזבאללה כארגון צבאי, המצויד בטילים, יתקבל על ידי כל העולם כתבוסה ישראלית".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער אמר הערב, כי "ממשלת ישראל חייבת לעמוד על פירוק חיזבאללה מנשקו, כחלק מכל הסדר ובהתאם להחלטותיה". לדבריו, "סטייה מכך תהיה בזבוז האשראי הבינלאומי, הציבורי והפוליטי, המלווה את המלחמה בצפון, ותותיר בעינו את האיום הארטילרי של חיזבאללה על צפון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully