וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק השלים זינוק שבועי של 3.7%

TheMarker

28.7.2006 / 23:21

מדד דאו ג'ונס זינק השבוע ב-3.2% - העלייה השבועית החדה ביותר מאז נובמבר 2004. קומברס ואם סיסטמס זינקו השבוע ב-9% וב-14%

בורסות וול סטריט רשמו היום עליות חדות לאחר שכלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השני בשיעור נמוך מהתחזיות - נתון שחיזק את ההערכות כי צפויה הפוגה בהעלאת הריבית בארה"ב. מדד נאסד"ק עלה ב-1.9% לרמה של 2,094 נקודות, והשלים עלייה שבועית של 3.7% - העלייה החדה ביותר מאז ינואר. מדד דאו ג'ונס הוסיף 1.1% לרמה של 11,220 נקודות, ובסיכום שבועי עלה ב-3.2% - העלייה השבועית החדה ביותר במונחי נקודות מאז חודש נובמבר 2004. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם עליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 4.99%. זו הפעם הראשונה זה שבועיים שהתשואה ירדה מתחת לרף ה-5%.


התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השני בקצב שנתי של 2.5%, לעומת שיעור של 5.6% ברבעון הראשון, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הצמיחה היתה נמוכה מתחזיות הכלכלנים שצפו גידול של 3% בתוצר. מדד הליבה של המחירים לצרכן המבוסס על נתוני התמ"ג, הנחשב למדד האינפלציה המועדף על מקבלי ההחלטות בבנק הפדרלי, עלה ברבעון השני בשיעור שנתי של 2.9% - השיעור הגבוה ביותר מזה 12 שנים, אך בהתאם לתחזיות האנליסטים.

החוזים על הריבית הפדרלית (Fed Funds futures) בארה"ב, הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו והמשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 31% לכך שהבנק הפדרלי יעלה בפגישתו הבאה בחודש אוגוסט את הריבית ב-0.25%, לרמה של 5.5%, לעומת סיכוי של 44% אתמול וסיכוי של יותר כ-90% שצפו לכך בשבוע שעבר. הבנק הפדרלי העלה בחודש שעבר את הריבית בארה"ב בפעם ה-17 ברציפות מאז יוני 2004, בשיעור של 0.25% לרמה של 5.25% - רמתה הגבוהה ביותר מזה חמש שנים.

נתוני הצמיחה הנמוכים שיצאו היום בארה"ב באים יומיים בלבד לאחר ש"הספר הבז'", דו"ח הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית שפורסם שלשום, הצביע על כך שבשישה מתוך 12 מחוזות הבנק הפדרלי בארה"ב נרשמה האטה בצמיחת הפעילות הכלכלית בחודש החולף, וכי במרבית המחוזות נרשמה האטה בשוקי הדיור, וצמיחה "מתונה או מאכזבת" במכירות הקמעוניות. "אין ספור נתונים נקודתיים הצביעו על כך שנרשמה האטה בצמיחה", נכתב בדו"ח.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר בשבוע שעבר כי נרשמת "התמתנות" בצמיחה של הכלכלה האמריקאית, ובכך נתן את האות להערכות כי הבנק הפדרלי לא יעלה את הריבית באוגוסט. בנאום בפני ועדת הבנקאות של הסנאט ביום רביעי שעבר אמר ברננקי, כי מדיניות הריבית בארה"ב חייבת לקחת בחשבון את השפעתן העתידית של העלאות ריבית שכבר בוצעו, אך גם לעמוד על המשמר לנוכח המשך הלחצים האינפלציונים. "עלינו לקחת בחשבון את השפעתן האפשרית בעתיד של החלטות ריבית קודמות - דהיינו השלכות הריבית שעדיין בקנה", אמר ברננקי. העליות בוול סטריט היום נרשמות גם על רקע ירידת מחיר הנפט לשפל של חודש, לנוכח הערכות כי צפוי פתרון דיפלומטי ללחימה בלבנון. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 73.24 דולר לחבית, ירידה של 1.3 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי ירד מחיר הנפט ב-1.6%.

וול-מארט (סימול WMT), הקמעונאית הגדולה בעולם, עלתה ב-2.1% לאחר שהחברה הודיעה על יציאתה מהשוק הגרמני. ענקית הקמעונות הודיעה על מכירת 85 סניפיה בגרמניה לרשת מטרו הגרמנית. סכום העסקה לא נמסר, אולם וול-מארט הודיעה כי תרשום ברבעון השני הוצאה חד פעמית לפני מס בסך מיליארד דולר בעקבות העסקה. לפי ההערכות הסתכמו הפסדי וול-מארט בגרמניה בכרבע מיליארד דולר בשנה.

שברון (סימול CVX), חברת הנפט השנייה בגודלה בארה"ב, ירדה ב-2.5% לאחר שדיווחה היום על תוצאות כספיות רבעון השני שהיו נמוכות מתחזיות האנליסטים. ענקית הנפט רשמה גידול של 18% ברווחיה ברבעון לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, לשיא של 4.35 מיליארד דולר, או 1.97 דולר למניה. עם זאת, התוצאות איכזבו את המשקיעים שצפו שיפור חד יותר בשורה התחתונה. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 2.21 דולר למניה.

ענקית אבטחת המידע האמריקאית מקאפי (סימול MFE), יצרנית תוכנות האנטי-וירוס השנייה בגודלה בעולם, נפלה ב-7% לאחר שמסרה אתמול כי שערוריית האופציות אליה נקלעה תחייב אותה לתקן את דו"חותיה הכספיים לפחות רבעון אחד לאחור. החברה דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, אשר הצביעו על הכנסות גבוהות מהצפוי, אולם החמיצה את התחזיות בשורת הרווח בשל הוצאות משפטיות. עם זאת, דו"חות החברה לא כללו את ההוצאות שהחברה עתידה לרשום בגין רישום הקצאת אופציות כהוצאות.

ישראליות בוול סטריט

בקרב המניות הישראליות הנסחרות בוול סטריט, קומברס (סימול CMVT) ואם סיסטמס (סימול FLSH) - שותפותיה של מרקורי למועדון החברות הישראליות המעורבות בשערוריות אופציות - ממשיכות להיסחר על רקע הערכות כי הן עשויות להוות יעד לרכישה, בהמשך לעסקת רכישתה של מרקורי ב-4.5 מיליארד דולר על ידי היולט פקארד (סימול HPQ).

קומברס, אשר הודיעה היום על מינוי מרק טרל, בכיר לשעבר בפירמת ראיית החשבון KPMG, למועצת המנהלים של החברה, בתור דירקטור עצמאי, עלתה ב-2.9% למחיר של 19.1 דולר, והשלימה עלייה שבועית של 9.2%. אם סיסטמס, עלתה ב-2.3% למחיר של 31.8 דולר, ובסיכום שבועי זינקה ב-13.8%. טבע (סימול TEVA) עלתה ב-1.2% למחיר של 32.8 דולר, וסיימה את השבוע בזינוק של 10.3%, על רקע תוצאות כספיות טובות של חברות גנריות, שסייעו להפגת החששות לגבי המגזר כולו.

צ'ק פוינט (סימול CHKP) עלתה ב-0.8% למחיר של 16.9 דולר.

אי.סי.איי טלקום (סימול ECIL), המשיכה לאבד גובה גם היום, וירדה ב-2.3% למחיר של 6.3 דולרים, והשלימה בכך נפילה דו-יומית של 10.4% בעקבות תחזית מאכזבת שפירסמה שלשום.

נס טכנולוגיות (סימול NSTC), אשר איבדה קרוב ל-9% בשני ימי המסחר הקודמים, התאוששה היום ב-5.1% למחיר של 10.9 דולרים. חברת טכנולוגיית המידע דיווחה שלשום, כי הכנסותיה ברבעון השני של השנה גדלו זה הרבעון ה-14 ברציפות, לצד ירידה ברווח הנקי לעומת הרבעון הראשון של השנה.

מג'יק (סימול MGIC), אשר נסקה בכ-35% בשבועיים שחלפו מאז הודעתה על חתימת הסכם OEM להפצת מערכות מסדי נתונים עם ענקית המחשוב האמריקאית איי.בי.אם (סימול IBM), זינקה היום ב-11.1% למחיר של 1.9 דולר במחזור גדול פי שבעה מהממוצע.

חברת דלתא 3 (סימול DDDC), שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה (39.9%), המשיכה לאבד גובה גם היום, וירדה ב-5.2%, לאחר שצנחה אתמול ביותר מ-15% לאחר שדיווחה על קטיעתו של רצף של 12 רבעונים רצופים של גידול בשורה העליונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully