וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן דורש ממזוז לזרז החקירות נגדו

יעל קישיק

28.7.2006 / 13:20

ליברמן העביר ליועמ"ש מכתב בו הוא מבקש להיחקר על העבירות המיוחסות לו. לטענתו, בכל מערכת בחירות עולים נגדו חשדות שלא נבדקים

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בבקשה לפעול לזירוז החקירה המשטרתית המתנהלת נגדו.

במכתב שהעביר ח"כ ליברמן למזוז, הוא כותב, "לפני שלושה חודשים בדיוק הודעת לי - קודם באמצעות התקשורת ואחר כך באמצעות באי-כוחי - על קיומם של פרטים חדשים בחקירה נגדי, אשר החלה לפני כשמונה שנים. להודעתך זו קדמה חרושת שמועות, שהחלה כחודש לפני יום הבחירות ונמשכה במקביל למשא ומתן הקואליציוני".

לדברי ליברמן, "מאז הבחירות חלפו ארבעה חודשים ומאז לא זכיתי לשמוע אף לא מילה אחת, לא מאנשי לשכתך ולא מחוקרי המשטרה". "לאור זאת", הוא כותב, "השתכנעתי סופית שלא מדובר כאן ברדיפה אחר הצדק, אלא ברדיפה אחר אדם. ממש ציד מכשפות לפי הספר". לטענתו, היועץ המשפטי לממשלה מעלה על הפרק חקירות, בכל פעם לפני מערכת הבחירות, מה שגורם לפגיעה בשמו האישי זמן מועט לפני שהוא עולה למשפט הבוחר בקלפי.

החקירה האחרונה נגד ח"כ ליברמן נפתחה זמן קצר לפני הבחירות ופורסמה לאחריהן. על פי החשד, חבר הכנסת עסק בעבירות מתחום "טוהר המידות". עם פרסום דבר החקירה, עלתה שאלת מינויו של ליברמן לתפקיד השר לביטחון הפנים, במידה שמפלגתו תצטרף לקואליציה שהרכיבה באותם ימים קדימה.

עבירות מימון בחירות וקשרים עם המאפייה

נגד ליברמן מתנהלות כיום גם חקירות בעוון קשרים שניהל, לכאורה, עם עבריינים מ"מהמאפייה הרוסית", שעל פי החשד איפשרו לו ב-1998 לבצע עסקה שהכניסה לכיסו יותר משלושה מיליון דולר. העסקה נערכה כמה חודשים לאחר פרישתו מתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת בנימין נתניהו. לדבריו, הוא תיאם את העסקה עם רשויות המס.

בנוסף, נחקרים נגד ליברמן חשדות למעשי שחיתות בנוגע למימון הבחירות בשנים 1998-1999. חקירות אלה הביאו, לפני כשנתיים, להדחת ניצב משה מזרחי מראשות אגף החקירות, בעקבוות האזנות הסתר הנרחבות לליברמן, שביצע האגף בניגוד לנהלים.

על החקירות שנפתחו בשנת 1998 כותב ליברמן במכתב שהעביר למזוז, כי למרות דברי המשטרה, לפיהם העסקה שביצע עם בנק אוסטריה נחשפה על סמך מקורות מודיעיניים סודיים, הוא נוכח לדעת כי אותם מקורות הם עיתון יומי אוסטרי ו"ידיעות אחרונות". לדבריו, "אותם 'מקורות מודיעיניים' לא היו מקורות ולא היו מודיעיניים, פשוט גזירי עיתון שאותם אפשר לקנות בחמישה שקלים בכל קיוסק".

גם על חקירה זו אומר ליברמן, כי הוא לא נחקר עד שפנה ביוזמתו ליועץ המשפטי לממשלה. בעקבות זאת, הוא כותב במכתב, "נחקרתי רק פעם אחת בשנת 2004. ומאז ועד היום לא שמעתי בעניין זה דבר, זולת הדלפות לתקשורת שצצו במקביל למערכת הבחירות ולמשא ומתן הקואליציוני".

בסיום מכתבו מבקש ח"כ ליברמן לקבל זימון מהיר לחקירה ולסיים את חקירתו בהקדם האפשרי, כפי שנהוג, לדבריו, בחקירות אישי ציבור אחרים. תשובת היועץ המשפטי לממשלה למכתב עדיין לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully