וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס תשוב למזה"ת לדון בסיום הלחימה

רויטרס

28.7.2006 / 12:20

שרת החוץ האמריקאית הנמצאת במלזיה לא ציינה את המועד המדוייק בו תגיע לאזור. בישראל מעריכים כי רייס לא תלחץ לסיים את המערכה בלבנון

שרת החוץ של ארצות הברית, קונדוליסה רייס, הודיעה כי בכוונתה לשוב למזרח התיכון, ולנהל מגעים נוספים לסיום הלחימה בגבול הצפון בין ישראל וחיזבאללה. רייס לא ציינה את המועד המדוייק בו תגיע למזה"ת.

בגלי צה"ל דווח, כי גורמים בירושלים מעריכים כי גם בביקורה זה, לא תלחץ רייס על ישראל לסיים את המערכה בלבנון. בדרג המדיני טוענים, כי האמריקאים רואים בתבוסת ארגון חיזבאללה מנשקו יעד אסטרטגי שעשוי לשנות את הדינמיקה במזרח התיכון.

בלייר יפעל לקידום הפסקת אש

מערכת הארץ מוסיפה:

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, יפעל "בדחיפות רבה" לקידום החלטת או"ם לפיתרון המשבר במזרח התיכון, וזאת כבר בשבוע הבא, כך אמר היום דובר מטעמו. בלייר אמור להיפגש היום בוושינגטון עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, וידון עמו בהתפתחויות בלבנון ובלחימה בין ישראל וחיזבאללה.

לטענת דוברו של בלייר, שצוטט בעילום שם, בריטניה מקווה להגביר את "קצב הדיפלומטיה בניסיון לזהות את הצעדים המעשיים הדרושים להפסקת אש בין שני הצדדים".

"אנו מעוניינים להאיץ את הדיונים המתנהלים בקבילה הבינלאומיים ולאתר את הגורמים שיוכלו לשמש ככוח מייצב, ולגבש כוח זה במהירות האפשרית", אמר הדובר, "ראש הממשלה נוסע במטרה לדון בנושאים רציניים מאוד. הוא ממוקד מאוד בניסיון לפתור אותם".

לחץ רב מופעל על בלייר מצד גורמים שונים בבריטניה בדרישה שיגבש מדיניות חוץ נפרדת מזו של ארה"ב ויקרא להפסקה מיידית של האלימות בלבנון תוך התקרבות לעמדות האו"ם והאיחוד האירופי. כך, למשל, פורסם היום בעיתון הבריטי "אינדיפנדנט" מכתב בחתימת שרים ושגרירים לשעבר, הקוראים לבלייר לסייע בהשגת הפסקת אש מיידית. לטענתם, תמיכה מתמשכת בפעילות ישראל בלבנון עלולה להיות לא פופולרית בדעת הקהל, כפי שקרה ביחס לפלישה לעיראק ב-2003. על המכתב חתומים גם המוסיקאים פיטר גבריאל, בריאן אינו ודיימון אלברן, והסופרים הרולד פינטר, וויל סלף וגיליאן סלובו.

ביקורת אחרת שהושמעה ביחס לממשלתו של בלייר נוגעת לדיווחים לפיהם שני מטוסים אמריקאים, שנשאו פצצות מפצחות בונקרים שיועדו לישראל, נחתו לתדלוק בסקוטלנד, וזאת מבלי לדווח על כך לרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully