וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועה"ב הביעה "זעזוע" מהרג משקיפי האו"ם

27.7.2006 / 1:12

מועצת הביטחון פירסמה הודעה לפיה האו"ם "המום ומוטרד" מהרג 4 משקיפי יוניפי"ל. ארה"ב חסמה הצעות לגינוי תקיף יותר

מועצת הביטחון של האו"ם ניסחה הודעת גינוי להרג ארבעת משקיפי יוניפ"יל השבוע על ידי צה"ל בבסיס כח האו"ם בדרום לבנון. בהודעה נאמר כי מועצת הביטחון מביעה דאגה עמוקה מהרג האזרחים הישראלים והלבנונים, מהרס תשתיות אזרחיות וממספרם הגדל של תושבי לבנון המאבדים את בתיהם. מועצת הביטחון הביע בהודעתה "זעזוע" מהתקרית, בה נהרגו בשוגג 4 משקיפי האו"ם מאש צה"ל.

המועצה קראה לממשלת ישראל לערוך חקירה מקיפה של התקרית, ולפרסם במהירות את מקסנותיה. ארצות הברית חסמה החלטה חריפה יותר שהטילה את האחריות על התקרית על ישראל.


מבדיקה ראשונית שביצע האו"ם אתמול לגבי האירוע באל-חיאם שבדרום לבנון עולה, כי הנשק בו השתמשו מטוסי חיל האויר היה מדוייק ומונחה-מטרה. עם זאת, הודעת הגינוי ככל הנראה לא תייחס האשמות מסוג זה לישראל.

גורמים באו"ם טענו אתמול שבמשך שעות נורתה אש לעבר מוצב האו"ם, וזאת על אף הבקשות החוזרות ונשנות מצה"ל לנצור אותה. קצין אירי המשרת בכוח האו"ם בדרום לבנון הזהיר את צה"ל שש פעמים כי התקיפות באזור מסכנות את המשקיפים. כך טוענים היום במשרד החוץ האירי. דובר מטעם המשרד אמר כי הקצין הזהיר את צה"ל ואמר: "אתם חייבים לטפל בבעיה הזאת או שיהיו הרוגים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי הירי לעבר מוצב האו"ם בוצע בשוגג וכי האירוע עדיין נמצא בבדיקה. בצה"ל מעריכים התקרית ארעה בטעות במהלך ניסיון להשמיד את מתחם כלא 'אל-חיאם'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully