וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הספר הבז'": נמשכים הלחצים האינפלציוניים בארה"ב

26.7.2006 / 21:37

מרבית מחוזות הבנק הפדרלי דיווחו על האטה בשוקי הדיור. סימנים להאצה בעליית השכר במספר אזורים

הלחצים האינפלציוניים בארה"ב נמשכו בחודש החולף, למרות האטה בצמיחה הכלכלית ברחבי ארה"ב. כך עולה מדו"ח הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית, המכונה "הספר הבז'", שפורסם היום.

בשישה מתוך 12 מחוזות הבנק הפדרלי בארה"ב נרשמה האטה בצמיחת הפעילות הכלכלית, ובמרבית המחוזות נרשמה האטה בשוקי הדיור, וצמיחה "מתונה או מאכזבת" במכירות הקמעונאיות.

"אין ספור נתונים נקודתיים הצביעו על כך שנרשמה האטה בצמיחה", נכתב בדו"ח. "עליות במחירי שירותים ומוצרים לצרכן נותרו מתונות, למרות לחצי תמחור במספר תחומים, בהם תחום האנרגיה", נכתב בדו"ח. הבנק הפדרלי מסר כי במספר מגזרים, דוגמת שירותי תחבורה, נרשמו עליות מחירים "משמעותיות".

הדו"ח הזהיר כי על אף שהמצב בשוק התעסוקה נותר יציב במרבית אזורי ארה"ב, "היו סימנים פזורים להאצה בקצב עליית השכר בחלק מהאזורים".

"ספר הבז'" שפורסם היום, עשוי לחזק את ההערכות כי צפויה הפוגה בהעלאת הריבית בארה"ב. יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר בשבוע שעבר כי נרשמת "התמתנות" בצמיחה של הכלכלה האמריקאית, ובכך נתן את האות להערכות כי הבנק הפדרלי לא יעלה את הריבית באוגוסט.

בנאום בפני ועדת הבנקאות של הסנאט ביום רביעי אמר ברננקי כי מדיניות הריבית בארה"ב חייבת לקחת בחשבון את השפעתן העתידית של העלאות ריבית שכבר בוצעו, אך גם לעמוד על המשמר לנוכח המשך הלחצים האינפלציוניים.

"עלינו לקחת בחשבון את השפעתן האפשרית בעתיד של החלטות ריבית קודמות - דהיינו השלכות הריבית שעדיין בקנה", אמר ברננקי בנאום. "ההחלטה על היקף ועיתוי העלאות ריבית נוספות אשר עשויות להידרש לנוכח סיכוני האינפלציה, תתבסס על התפתחויות בתחזיות בתחום האינפלציה והצמיחה הכלכלית", הוסיף.

הסיכויים להמשך העלאת הריבית בארה"ב גברו אתמול, בעקבות עלייה מפתיעה בבטחון הצרכנים בארה"ב. החוזים על הריבית הפדרלית (Fed funds futures) בארה"ב, הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו, והמשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, העניקו אתמול סיכוי של 54% לכך שהבנק הפדרלי יעלה בפגישתו הבאה בחודש אוגוסט את הריבית ב-0.25%, לרמה של 5.5%, לעומת סיכוי של 43% שצפו לכך שלשום. הבנק הפדרלי העלה בחודש שעבר את הריבית בארה"ב בפעם ה-17 ברציפות מאז יוני 2004, בשיעור של 0.25% לרמה של 5.25% - רמתה הגבוהה ביותר מזה חמש שנים.

בטחון הצרכנים בארה"ב עלה במפתיע ביולי, זה החודש השני ברציפות, מסרה אתמול חברת המחקר קונפרנס בורד. מדד בטחון הצרכנים של קונפרנס בורד עלה החודש לרמה של 106.5 - רמתו הגבוהה ביותר זה שלושה חודשים - לעומת 105.4 ביוני. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד עד לרמה של 103.9.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully