וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: לא הופתענו מעוצמת תגובת חיזבאללה

יעל קישיק

26.7.2006 / 14:47

רה"מ אמר בכנסת: אין כוונה לסיים את המבצע לפני שיושגו תוצאות שיצדיקו המחיר ששילמנו. סירב לפסול אפשרות לעסקת שבויים

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר היום בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי עוצמת תגובת חיזבאללה היתה צפויה ונלקחה בחשבון על ידי מערכת הביטחון והממשלה כאשר תקף צה"ל בעומק ביירות. לדבריו, קהילת המודיעין העבירה את כל המידע באשר לטילים ארוכי הטווח שברשות חיזבאללה. ראש הממשלה אמר, כי "ההחלטה לתקוף את ערי לבנון נבעה מהצורך לייצר תהליך שיקטין, עד כדי הסרת איום השימוש בנשק ארוך טווח בעתיד על ישראל, וזו תכליתה של הפעולה היום". אולמרט הוסיף, כי "היום אני חושב שההחלטה שקיבלנו היתה נכונה, והיא התקבלה בזהירות המתחייבת".

גם באשר לתקיפת העורף אמר אולמרט, כי "ידענו שנצטרך להתמודד עם מצב קשה בעורף וידענו שזה יהיה מכאיב ונצטרך לשלם מחיר כבד". עם זאת אמר ראש הממשלה, "לא היה מנוס, ומנהיגות לאומית אחראית צריכה באומץ לב לקבל החלטות כאלו ולהסביר אותן לציבור". לדבריו, "מעולם לא ננקטו בצד האזרחי כל כך הרבה צעדי מענה לאוכלוסייה האזרחית, בתקופה כל כך קצרה". כדוגמא לכך, הוא הביא את ההסדר שהתקבל היום באשר להעברת משכורות ופיצויים לעובדים ולמעסיקים בצפון. בנוגע לעמידות העורף הוא הוסיף, כי את הזמן ללחימת צה"ל נותן העורף ולא הממשלה.

אולמרט שב ואמר, כי לא הממשלה לא תעשה שום חילופי שבויים עם חמאס. "אמרתי שאתן אסירים לאבו מאזן, כי אנחנו רוצים לחזק אותו. לא נשחרר אסירים לארגון רצחני". עם זאת, אולמרט סירב לפסול אפשרות שבעתיד תבוצע החלפת שבויים עם חיזבאללה שבמסגרתה ישוחררו שני החיילים החטופים.

אולמרט ביקש להבהיר את הדברים שאמר אתמול שר הביטחון עמיר פרץ בנוגע ליצירת רצועת ביטחון בדרום לבנון ואמר, כי "מהרגע הראשון ללחימה, אמרנו שניצור חיץ של שני קילומטרים, ממנו לא ניתן יהיה לירות ירי שטוח מסלול לעבר ישראל, וזה מה שביקש אתמול לומר גם שר הביטחון". לדבריו, "אין לנו כוונה לחזור לרצועת הביטחון, אלא רק ליצור טווח שאין בו חיזבאללה, וכבר היום אין בשטח זה זכר לארגון". ראש הממשלה מקווה כי בשלב הראשון ישב בדרום לבנון כוח התערבות בינלאומי בעל יכולת תגובה ואכיפה ובהמשך יוצב כוח רב לאומי שיחליפו. אולמרט הדגיש, כי אין לדעת מה תהיה הפסקת אש. "אנחנו רוצים לסיים את הפעולה האלימה של צה"ל במהירות האפשרית, אך אנחנו לא נסיים אותה לפני שנאמין שנוכל להגיע לתוצאות שמצדיקות את המחיר ששילמנו".

בנוגע לסוריה אמר אולמרט, כי "אמרנו ואנחנו ממשיכים לומר שסוריה אינה בטווח הפעולה שלנו. אנחנו רגישים לכל התנועות בגבול. העברנו מסרים לסורים לפיהם איננו מעוניינים בלחימה איתם". באשר לדרישת כמה מהח"כים להגדיל את היקף גיוס המילואים אמר אולמרט, כי "אם נגייס אוגדות רבות, הדבר עלול להתפרש לא נכון בצד הסורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully