וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: נתבע את ישראל על ההרס הברברי

רויטרס

26.7.2006 / 14:41

ראש ממשלת לבנון בפסגת רומא: "ישראל לא יכולה להתעלם מהחוק הבינלאומי". מזכ"ל האו"ם ענאן קרא לשני הצדדים לנצור את האש

פסגת רומא נפתחה הבוקר בצל הריגת ארבעה אנשי או"ם בשוגג בתקיפת חיל האוויר בלבנון. דיפלומטים מארה"ב, המזרח התיכון וארצות אירופה נפגשים ליום דיונים במטרה למצוא פתרון ללחימה המתמשכת בלבנון.

בפתח הדיונים קרא מזכיר האו"ם קופי ענאן לחיזבאללה להפסיק לשגר רקטות לעבר ערי ישראל, ולישראל להפסיק את המצור, ההפצצות והפעילות הקרקעית בלבנון. ענאן הוסיף, כי הוא מצפה שהוועידה ברומא תמריץ את מועצת הביטחון לקרוא להפסקת אש מיידית.

ראש ממשלת לבנון פואד סניורה אמר שארצו תתבע את ישראל על ה"הרס הברברי" במדינה. "ישראל לא יכולה להתעלם לחלוטין מהחוק הבינלאומי", אמר.

לפני תחילת הדיונים, נפגשה שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס עם שר החוץ האיטלקי, מאסימו ד'אלמה, כדי לתאם עמדות. השניים הסכימו על עיקרי הדברים: הפסקת ההתקפות לצרכי סיוע הומניטרי, הקמת מסדרון סיוע, והצבת כח קבוע בדרום לבנון.

שר החוץ הצרפתי פיליפ דוסט-בלאזי הודיע היום כי ארצו תציג בועידה קווי מתאר לתוכנית הפסקת אש בין הצדדים, שתוביל מאוחר יותר להידברות.

מרגרט בקט, שרת החוץ של בריטניה, אמרה שהשיחות חייבות לפתור את הבעיות ההומניטריות בלבנון. "אנחנו חייבים לוודא שאנחנו תומכים ומחזקים את ממשלת לבנון ולא מחלישים אותה".

לועידה לא הוזמנו נציגי ישראל, חיזבאללה, איראן וסוריה. לדברי המשנה לראש הממשלה שמעון פרס, "ללא מעורבות ישראלית לא יהיה פתרון מוסכם למשבר בלבנון". איראן הזהירה את מדינות המערב המשתתפות בפסגה, שלא ינסו להגיע להסדר על הפסקת אש בלבנון בלי תיאום עמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully