וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: חיזבאללה מגלה סימני שבירה

יעל קישיק

26.7.2006 / 11:40

רה"מ הבהיר כי ישראל לא תסיים את המבצע לפני שיושגו תוצאות שיצדיקו את המחיר ששילמה. דחה את רעיון רצועת הביטחון של פרץ

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר היום בדיון בוועדת החוץ והביטחון, כי חיזבאללה מגלה בימים האחרונים סימני שבירה. אולמרט קרא שלא לעסוק בביקורת כלפי מדינאים שפעלו או לא פעלו בעבר למיגור החיזבאללה, בטענה ש"בזמן הזה יורים ולא מתווכחים". בהתייחסו לסוגיית החיילים החטופים, שב אולמרט על קביעתו כי לא יהיה משא ומתן על שחרור אסירים. לדבריו, אם בעתיד יתנהל מו"מ על שחרור אסירים זה יהיה רק עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

ראש הממשלה שב והדגיש, כי אינו פוסל הצבת כוח רב לאומי בדרום לבנון, אך ציין כי ללחימה בלבנון אין כל מגבלת זמן. בהתייחסו להצעה להקים רצועת ביטחון בדרום לבנון הביע אולמרט עמדה מנוגדת לזו של שר הביטחון עמיר פרץ. אתמול אמר פרץ כי יש לאכוף "פרמטר ביטחוני" בעומק של קילומטר בשטח לבנון, שאליו תיאסר כניסת אנשי חיזבאללה חמושים לאחר יציאת צה"ל.

גורם מדיני אמר לסוכנות רויטרס כי אולמרט הביע רצון לסיים את הלוחמה בצפון בהקדם האפשרי אך הבהיר כי "לא נסיים את המבצע לפני שנגיע לתוצאות שיצדיקו את המחיר ששילמנו ושימנעו מצב בו נשלם מחיר שאיננו יכולים לשלם". עוד דווח כי אולמרט סירב לפסול אפשרות שבעתיד תבוצע החלפת שבויים עם חיזבאללה שבמסגרתה ישוחררו שני החיילים החטופים.

שטייניץ: יש לכבוש את דרום לבנון

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) קרא בדיון בוועדה לגייס עוד 2-3 אוגדות מילואים, ואמר כי על הכוחות להיות מוכנים בכל מקרה. לדבריו, יש לכבוש את דרום לבנון כדי להפסיק את הירי, להגן על העורף ולנקות את דרום לבנון מחיזבאללה. שטייניץ גם הזהיר מפני התפתחות איום רקטי בתוך שנתיים-שלוש בעזה, דבר שיאיים על הדרום באופן הדומה לאיום הנוכחי על הצפון.

ח"כ סילבן שלום (ליכוד) אמר בצאתו מהדיון כי בימים האחרונים מתגלים סדקים בתמיכה הבינלאומית בפעולת צה"ל בלבנון, וכי לראשונה ישנה ירידה בתמיכה של מזכ"ל האו"ם קופי ענאן. לדבריו, יש להכניס כוח רב-לאומי לדרום לבנון, לזמן מוגבל, ואסור שתהיה בכוח נוכחות של כוחות ערבים.

נתניהו: יש לדבוק ביעדים שהציבה הממשלה

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת בינימין נתניהו (ליכוד) אמר כי כרגע צריך לדבוק ביעדים שהממשלה והקבינט הציבו לפני תחילת המלחמה. "יש להסיר את האיום הרקטי לעבר ישראל ולפרק את החיזבאללה מנשקו" אמר נתניהו. לדבריו, אי אפשר לצפות שהמטרות יושגו מיד. "היעדים שהציבה הממשלה הם נכונים".

נתניהו ביקש בישיבה מאולמרט לסייע כלכלית לישובי הצפון ללא דיחוי, "משום שהעסקים הקטנים קורסים ולתושבים אין יתרות מזומנים".

ח"כ רן כהן (מר"צ) אמר בתגובה לדברי נתניהו כי ראש הממשלה מחובק על ידי נתניהו בצורה חזקה, "ויחד הם מובילים את המדינה חזרה לדרום לבנון, למציאות מדממת". לדבריו, התהליך המדיני עדיף על הפעילות הצבאית. "רק כך תגיע ישראל להישגים אותם מנסה להשיג - החזרת החטופים והסרת האיום הרקטי". כהן הוסיף כי ניתן להגיע למשא ומתן בעזרת הקהילה הבינלאומית ומדינות ערב - מצרים, ירדן וערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully