וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מעל 20 חמושים נהרגו בעזה

26.7.2006 / 16:42

בין ההרוגים פעילי חמאס וג'יהאד. בדובר צה"ל מכחישים את הדיווח לפיו נהרגו גם 2 פעוטות. כוחות צה"ל פועלים בסג'עיה

כוח צה"ל הרג היום 23 פלסטינים ופצע 35 אחרים, בפעולה בשכונת סג'עייה שממזרח לעיר עזה. מקורות פלסטינים דיווחו נהרגו גם שלושה ילדים: ביניהם פעוטה בת חמש ותינוק בן תשעה חודשים, ואדם נכה. כן נהרגו לפחות שישה פעילי חמאס וכמה פעילים בג'יהאד האיסלאמי. מדובר צה"ל נמסר כי הם אינם מכירים את הדיווח לפיו נהרגו אזרחים בתקיפות.

כוחות צה"ל נכנסו למרחב שכונת סג'עייה אתמול, מעט לפני חצות ובמהלך הלילה השלימו את האחיזה בחלקה הצפוני של השכונה. הפעולה בסג'עייה היא במסגרת מבצע "עמודי שמשון", שנועד לחשוף מנהרות ומחסני תחמושת באזור. בפעולה משתתפים כוחות שריון, גבעתי והנדסה, בחיפוי של חיל האוויר.

מטרת הפעילות, לדברי צה"ל, היא להוות המשך למבצע "גשמי קיץ" שבו פתח צה"ל לפני יותר מחודש, בעקבות חטיפת החייל רב"ט גלעד שליט. בצה"ל אמרו כי בין השאר, מתכוונים הכוחות הפועלים בשטח להמשיך "ולהתחכך עם מחבלים", לפגוע בהם ולחשוף תשתיות טרור, לרבות מנהרות באזור.

קציני צה"ל אמרו היום שבמהלך הפעילות נפתחה לעבר החיילים אש כבדה, שכללה גם ירי של טילים נגד טנקים. בקרב חיילי צה"ל אין נפגעים. "ביחס לפעילות הקודמת שלנו באזור אל-מוע'זי ברצועה, אנו רואים שההתנגדות הולכת ומתעצמת", אמר קצין בכיר בגבעתי. לדבריו, אין ספק "שהאירועים בצפון הארץ נותנים לחמושים כאן מוטיווציה לפגוע יותר ויותר בכוחותינו".

כלי טיס של חיל האוויר פגעו בכמה מקרים בחוליות אר.פי.ג'י פלסטיניות, לפני שאלה הספיקו לירות לעבר הכלים של צה"ל הפועלים בשטח. עדי ראייה פלסטינים מסרו מסג'עייה, כי כלי טיס ישראלי ירה לפנות בוקר טיל לעבר פעילי חמאס; לאחר מכן נורה טיל שני לעבר רכב שבו ישבו שני פעילי חמאס שמיהרו למקום נפילת הטיל הראשון; שניהם נפצעו, אחד במצב קשה.

אתמול בלילה תקף חיל האוויר שלושה מחסנים של אמצעי לחימה, שניים בג'בליה שבצפון הרצועה ומחסן נוסף ברפיח, בדרום הרצועה. בצה"ל אמרו כי מחסנים אלה שימשו את ארגון חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully