וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: לא ציפינו לתגובה כה חריפה

26.7.2006 / 0:25

סגן יו"ר הלשכה המדינית בארגון: ציפינו ל"תגובה הרגילה והמוגבלת" מצד ישראל. צה"ל הרג היום מפקד בכיר בחיזבאללה

סגן יו"ר הלשכה המדינית של חיזבאללה מחמוד קומאטי, אמר אמש בראיון לסוכנות הידיעות איי.פי, כי הארגון לא ציפה שישראל תגיב בעוצמה כה גדולה לחטיפת שני החיילים לפני כשבועיים. עם זאת אמר קומאטי, שחיזבאללה ימשיך בלחימה.

כתבי "הארץ" מדווחים, כי זאת הפעם הראשונה שבכיר בגוף הנהגה מרכזי של הארגון השיעי רומז על כך שחיזבאללה טעה בהערכות לגבי השלכות פעולת החטיפה שביצע ב-12 ביולי. קומאטי אמר כי "האמת היא, ואני אומר זאת במפורש, שאפילו לא ציפינו לתגובה כזאת". לדבריו, לא צפה הארגון שישראל "תנצל את הפעולה שלנו לצאת למלחמה כל כך גדולה נגדנו".

קומאטי הוסיף כי חיזבאללה ציפה ל"תגובה הרגילה והמוגבלת" מצד ישראל. עוד אמר כי בעבר ישראל הגיבה בשליחת כוחות קומנדו לתוך לבנון שחטפו בכירים בארגון, או שצה"ל הפציץ באופן נקודתי עמדות שלו.

קומאטי אמר שהארגון ציפה לקיום מגעים שיובילו לחילופי שבויים שבמסגרתם יוחזרו החיילים החטופים תמורת חזרתם של שלושה אסירים לבנוניים הכלואים בבתי הכלא בישראל.

קומאטי מסר כי מספר ההרוגים בקרב הארגון עומד על 25, זאת בניגוד להצהרה קודמת של הארגון ובה נמסר על 11 הרוגים. לדבריו, 17 לוחמי חיזבאללה נהרגו בקרבות קרקעיים עם כוחות צה"ל בתוך שטח לבנון.

בתוך כך, אישר הלילה דובר צה"ל כי כוחותיו הרגו את אבו ג'עפר, מפקד בכיר בחיזבאללה. ברויטרס דווח, כי אבו ג'עפר היה מפקד הגזרה המרכזית בדרום לבנון. מצה"ל נמסר כי הוא נהרג בחילופי אש עם כוחות צה"ל סמוך לכפר מרון א-ראס.

בינת ג'בייל מכותרת

צה"ל השלים היום את כיתור העיר בינת ג'בל בגזרה המרכזית בדרום לבנון, למעט פתח צר שהותיר, המאפשר יציאה צפונה. במקום התנהלו גם היום קרבות, שבהם נפצעו קל שמונה חיילי גולני. בפיקוד הצפון מעריכים כי לחיזבאללה עשרות נפגעים בעיירה. חילופי אש עדיין מתנהלים עם כמה עשרות אנשי חיזבאללה, שממשיכים להתבצר בעיירה.

עם זאת, צה"ל נמנע מכיבוש של העיירה כולה וקצינים בכירים אמרו כי אין ודאות שיכבוש את העיירה בעתיד. לדבריהם, כרגע מסתפק צה"ל בשליטה, בתצפית ובאש על העיירה, למעט אזורים מעטים שבהם נסרקו בתים בודדים. החיילים הפצועים נפגעו לפנות בוקר בחילופי אש עם חוליות חיזבאללה. שבעה מהם פונו לבתי החולים בצפת ובנהריה. השמיני טופל בידי רופא צבאי במקום ולא נזקק לפינוי. לצד כוחות גולני בעיירה, נמצאים גם כוחות מחטיבת הצנחנים ממערב לעיירה וכוחות של חטיבה 7 מחיל השריון מדרום.

ארגון חיזבאללה טען היום כי לוחמיו מצליחים להתנגד להתקדמות כוחות צה"ל מסביב לבנת ג'ביל באמצעות מארבים, ירי טילי נ"ט ומטענים שהופעלו נגד טנקים של צה"ל. בצהריים פרסם הארגון הכחשה לכך שצה"ל שולט בעיר. "העיר אינה בשליטת כוחות הכיבוש והקרבות נערכים בשולי העיר ובסביבתה, שם עומדים לוחמי הג'יהאד בעימותים קשים נגד כוחות הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully