וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 60% ברווחי אמזון

25.7.2006 / 23:54

החברה רשמה ברבעון השני רווח נקי של 22 מיליון דולר - פחות מהתחזיות. גידול של 22% במכירות ל-2.14 מיליארד דולר

אמזון (סימול AMZN), קמעונאית האינטרנט הגדולה בעולם, דיווחה על ירידה של קרוב ל-60% ברווחיה ברבעון השני בעקבות רישום אופציות כהוצאות וגידול בעלויות המשלוח של מוצרים שנמכרים באתר החברה.

אמזון, אשר זהו הרבעון השישי ברציפות שבו נרשמת ירידה ברווחיה, רשמה ברבעון השני רווח נקי של 22 מיליון דולר, או 5 סנט למניה - פחות מתחזית האנליסטים לרווח של 7 סנט למניה, וירידה חדה לעומת רווח של 12 סנט למניה ברבעון המקביל, שבו לא רשמה החברה כהוצאות אופציות למניות שהוקצו לעובדים.

אמזון, חנות כלבו וירטואלית המוכרת מגוון עצום של מוצרים, החל בספרים וכתבי עת, דרך מזון לבעלי חיים ומצלמות, וכלה בדגי סרדין וכלי נגינה, דיווחה על גידול של 22% במכירותיה לעומת הרבעון המקביל, ל-2.14 מיליארד דולר - מעט מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 2.1 מיליארד דולר. אמזון עצמה העריכה בחודש אפריל כי הכנסותיה יהיו בטווח של 2.18-2.03 מיליארד דולר.

"אנו משקיעים בשירות אמזון פריים ובטכנולוגיות עתידיות", אמר מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, בעת פרסום הדו"חות. שירות אמזון פריים, שהושק בשנה שעברה, מאפשר ללקוחות אמזון לשלם דמי מנוי שנתיים בסך 79 דולר, ולקבל בתמורה פטור מדמי משלוח על כל רכישה, ואספקת המוצר הנרכש בתוך יומיים.

"שירות אמזון פריים מבטיח כי לקוחות יקבלו את המוצרים שרכשו במהירות, והשקעותינו בטכנולוגיה מציבות אותנו בעמדה שמאפשרות לנו להכניס חידושים בפלטפורמות מכירה, שירותי רשת ובתחום הדיגיטלי", אמר בזוס. "במבט קדימה אנו צופים ירידה בשיעורי הצמיחה בהשקעות בטכנולוגיה במחצית השנייה של שנת 2006 לעומת השנה הקודמת", הוסיף.

מניית אמזון, אשר ירדה מתחילת השנה בכ-28%, צונחת במסחר לאחר הסגירה ב-9.6%, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בירידה של 2.1%.

על אף שהמשך הצמיחה בהיקף המסחר המקוון תרם לחוסנה של השורה העליונה של אמזון, רווחיה של החברה נפגעו כתוצאה ממבצעים שבהם העניקה ללקוחות הנחות גדולות ופטור מדמי משלוח.

אמזון, אשר נודעה בתחילת דרכה כאתר למכירת ספרים ותקליטורים, מנסה בחודשים האחרונים לפצות על אובדן הכנסות שנתי המוערך ב-50 מיליון דולר לאחר שבחודש מארס הפסידה בתביעה שהגישה נגדה יצרנית הצעצועים טויס אר אס, לאחר שהפרה הסכם בלעדיות עם ענקית הצעצועים - הפסד משפטי שאיפשר לטויס אר אס להקים אתר אינטרנט מתחרה. אמזון נאלצת להתמודד גם עם תחרות מוגברת מצד קמעוניות מקוונות, במיוחד באסיה, ולצורך כך מעניקה ללקוחות פטור מדמי משלוח על רכישות רבות. מוקדם יותר החודש השיקה אמזון בסין שירות המאפשר ל-420 מיליון מנויי הטלפון הסלולרי במדינה, לרכוש מוצרים באתרי האינטרנט שלה באמצעות הטלפון הסלולרי. החברה מסרה כי החטיבה הסינית שלה, ג'ויו.קום, מציעה את השירות בעיר בייג'ין, ותרחיב את הכיסוי למקומות אחרים במדינה המאוכלסת בעולם בהמשך השנה.

גורם נוסף שפגע בתוצאותיה הכספיות של אמזון היה האטה שנרשמה בחודשים הראשונים של השנה בצמיחה מכירות מוצרי האלקטרוניקה בארה"ב - שוק משמעותי של החברה. המכירות המקוונות בארה"ב צמחו ברבעון הראשון של השנה ב-21.9%, לעומת צמיחה של 23.4% בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, לפי נתוני חברת המחקר קומסקור נטוורק.

בשבוע שעבר השיקה אמזון חנות מכולת מקוונת המציעה מגוון מוצרים החל במוצרים לבית ועד מזון אורגני. חנות המכולת החדשה מוכרת יותר מ-1,200 מותגים של חברות מוצרי צריכה ידועות כמו נסטלה, קלוג, קארפט ופרוקטר אנד גמבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully