וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנ"ס היחיד באופקים נסגר עקב גירעון

25.7.2006 / 18:58

בעירייה טוענים שהממשלה הבטיחה להעביר לה תקציב, אך הכסף לא הגיע. ועדת החינוך של הכנסת התחייבה לבחון את הנושא

המתנ"ס היחיד ב[[אופקים]] נסגר אתמול על רקע הגירעון התקציבי החמור שבו הוא נמצא. בדיון שנערך היום בוועדת החינוך, התרבות והספורט, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור: "לא ייתכן שהמתנ"ס היחידי באופקים, המהווה גורם מרכזי ויחיד של חיי קהילה, חברה ותרבות בעיר, ייסגר. המתנ"ס נקלע לקשיים תקציביים על לא עוול בכפו ובעצם – באשמת הממשלה, שהבטיחה להעביר לו תקציב אך לא עשתה זאת. שוב, הממשלה בונה על חסדיהם של תורמים, ופועלת ע"פ מדיניות של 'שנור'. בכוונתי לדאוג שהממשלה תעביר את התקציב שהובטח".

המתנ"ס, שמשרת אלפים מתושבי העיר, הוא הספק העיקרי של שירותים קהילתיים באופקים. בתחילת שנת 2004, על רקע המשבר ברשויות המקומיות והירידה בשיעור התמיכה של החברה למתנ"סים, נקלעה העיר, ובכלל זה המתנ"ס, לקשיים. לטענת אבי ביטן, מנהל אגף חינוך בעיריית אופקים, הבטיחה הממשלה לעיריית אופקים תקציב מיוחד של 2.5 מליון שקלים לחינוך, רווחה וקהילה בתקציב 2005 – ואף הייתה לכך תקנה תקציבית.

"על סמך הבטחה זו", אומר ביטן, "המתנ"ס קיים פעילויות, והשתמש בכסף זה. אך הכסף לא הגיע, וכך צבר המתנ"ס גירעון של מליון שקלים נוספים. הגירעון המצטבר עומד היום על 3,424,000 שקלים, ולכן נאלצנו להוציא לחופשה ללא תשלום את כל עובדי המתנ"ס – 48 איש – למעט 4 עובדים. המתנ"ס זקוק לכ-2 מיליון ¤ באופן מיידי, על מנת להמשיך בפעילות, תוך יישום תכנית הבראה".

ראש עיריית אופקים, אבי אסרף, הוסיף ש-2.5 מיליון שקלים שהוקצבו ע"י הממשלה בתקציב 2005 הוקצבו מבלי שנקבעו קריטריונים לחלוקתם. לכן לקראת הבחירות הם הוקפאו ע"י היועץ המשפטי לממשלה. כעת יש צורך לקבוע את הקריטריונים, כדי שאפשר יהיה להעביר את הכסף לתקציב 2006, ולקבלו עוד השנה.

"אנחנו נענשים פעמיים. בעירייה חזקה, גם כשאין העברה תקציבית, יש לעירייה אמצעים מספיקים לתמוך בשירותים ציבוריים בעיר. אנחנו עירייה חלשה, ולא רק שלא קיבלנו מהממשלה את התקציב שהובטח, אלא אנו נאלצים לוותר על כספים מגופים אחרים, הבנויים על השתתפות כספית משותפת שלנו ושלהם. לנו, אין יכולת לתת את החלק שלנו – ואז גם הם לא נותנים את החלק שלהם".

ועדת החינוך החליטה לבחון את הנושא יחד עם מנכ"לי משרד החינוך ומשרד האוצר על מנת להחזיר לתקציב את 2.5 מיליון השקלים שהובטחו לעיריית אופקים. הוועדה תפעל לקביעת הקריטריונים לשם כך. בנוסף, הוועדה דורשת את תגובת מנכ"ל משרד החינוך על כך שעקב סגירת המתנ"ס, רק 100 מילדי אופקים משתתפים השנה בקייטנות, לעומת כ-2,000 בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully