וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון זליכה: הפרמטרים המרכזיים של המשק איתנים

טל לוי

25.7.2006 / 17:07

החשב הכללי: "לישראל יש ללא ספק את אורך הנשימה הדרוש להתמודד גם עם העימות בצפון"

"הפרמטרים המרכזיים של המשק איתנים ויציבים. הנתונים הכלכליים כה טובים עד כי גם המצב הבטחוני הנוכחי אינו יכול לשנות את התוואי החיובי הבסיסי של המשק. לכלכלה הישראלית יש ללא ספק את אורך הנשימה הדרוש להתמודד גם עם העימות בצפון", כך אומר החשב הכללי במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה ל-TheMarker.

לפני מספר שעות נודע, כי סוכנות הדירוג S&P הותירה את דירוג האשראי של ישראל על "יציב" וזליכה מציין כי משרד האוצר מצוי בקשר הדוק, יומי או לכל הפחות שבועי, עם סוכנויות הדירוג והבנקים הזרים המתבטא. את המגעים הללו עורך בדרך כלל החשב הכללי אולם, לרגל העימות בצפון הצטרף גם שר האוצר למגעים אלו.

"המשקיעים הזרים מצביעם ברגליים ומוכנים להשקיע סכומים ניכרים בישראל. הנה רק היום הודענו כי אחד הבנקים הגדולים בעולם HSBC משקיע 100 מיליון שקל בפרויקט התשתיות של כביש 431", אומר זליכה, "האמון הזה מתבטא בהשקעות של מיליארדי דולרים בפרויקטים שונים בישראל ובמיוחד בתחום התשתיות".


זליכה מציין, כי הרפורמות בשוק ההון נמשכות במלוא העוצמה כאשר התוספת האחרונה שצוברת תאוצה היא הנפקת האג"ח המוניציפלי, כלומר גיוס כסף מהציבור במקום באמצעות קבלת הלוואה מהבנק - "מדובר ברפורמה שמחלישה את השליטה של הבנקים ברשויות המקומיות ומאפשרת להן לקבל אשראי במחיר נמוך יותר", הוא אומר.

בתשובה לשאלה מתי יהיה צורך לדאוג או לבחון מחדש את דירוג האשראי של ישראל, עונה זליכה כי מדובר בשאלה היפותטית. "אנו מציגים שנה רביעית של הצלחה כלכלית מתמשכת שחיזקה היטב את היציבות של המשק. החוב יורד, ההשקעות גדלות, הוצאות הממשלה בשליטה מלאה, התקציב והגירעון בשליטה והמדיניות הכלכלית תומכת בצמיחה", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully