וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמ"ן: חיזבאללה מקדם פיגוע ממצרים או ירדן

יעל קישיק

25.7.2006 / 15:53

ראש אמ"ן האלוף ידלין אמר בדיון בוועדת החוץ והביטחון, כי המצב מול סוריה נפיץ, וכי הכוחות הסורים העלו את הכוננות

ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין אמר היום בדיון בוועדת החוץ והביטחון, כי "חיזבאללה מנסה ורוצה לבצע פיגוע איכותי נוסף, בדומה לחטיפת החיילים". לדבריו, חיזבאללה מעוניין לבצע פיגוע מסוג זה בחזיתות אחרות, והוא פועל עתה לגיוס פעילים במדינות ערב אחרות השכנות לישראל, כמו מצרים וירדן. עוד אמר ידלין, כי גם ארגון הטרור ברצועת עזה מנסים גם הם להוציא פיגועים נוספים, גם בשטח ישראל וגם כדוגמת חטיפתו של החייל גלעד שליט.

האלוף ידלין חזר ואמר כי חיזבאללה הופתע מאוד מתגובת צה"ל. לדבריו, "חיזבאללה לא רצה עימות בסדר גודל כזה. נסראללה מנסה כעת לצאת מהעימות ולמזער את הנזקים". ידלין אמר עוד, כי "נסראללה מבין שהוא עשה טעות אסטרטגית וסוריה ואיראן אינן מעוניינות להצטרף ללחימה".

באשר לסוריה ואיראן אמר ידלין, כי הן "מעורבות עמוק עמוק בארגון ותומכות בו". לדבריו, "יש בלבנון כוח איראני ממשמרות המהפיכה המעורב בלחימה מכף רגל ועד ראש". עוד אמר ידלין, כי עשרות יועצים איראנים מלווים את בכירי חיזבאללה. בנוגע לסוריה אמר ראש אמ"ן, כי היא משמשת כמקפצה לנשק איראני וכי היא מספקת לחיזבאללה נשק בעצמה. כדוגמא לכך הביא ידלין את הטיל שנורה לעבר מוסך הרכבת בחיפה שהוא, לדבריו, מתוצרת סורית.

ידלין הזהיר, כי המצב מול סוריה הוא נפיץ ביותר. לדבריו, "הסורים העלו את הכוננות ההגנתית שלהם לרמה גבוהה, שלא היתה כזו בשנים האחרונות". בצה"ל קיים חשש שהלחץ הסורי יוביל להערכת מצב מוטעית מצידם, אשר תוביל לתקיפה סורית את ישראל. ידלין חזר והדגיש, כי סוריה אינה מטרה בלחימה.

בידי המודיעין היה קיים כל המידע הנחוץ

ראש אמ"ן דחה את הטענות באשר להתנהלות המודיעין לקראת הלחימה בצפון. ידלין אמר, כי "מערך החיזבאללה לא היתה הפתעה בשבילנו. למקבלי ההחלטות נמסרו במהלך השנים גם מודיעין אסטרטגי וגם טקטי. כולל פירוט על התשתיות הקרקעיות הנרחבות".

גם חברי ועדה נוספים אישרו הדברים. יו"ר הוועדה צחי הנגבי אמר לוואלה! חדשות בתום הדיון, כי "הלחימה בדרום לבנון מתקדמת על פי התכנון ועל פי הערכות המצב שהוצגו בתחילת המבצע. לא היתה שום הפתעה אסטרטגית בלחימה, ידעו על כל הרקטות והטילים".

ח"כ מתן וילנאי (עבודה) אמר על הביקורת כלפי המודיעין, כי "הכוחות נלחמים עכשיו, וכאשר נלחמים, נלחמים. בשאלות נתעסק אחרי המלחמה". חברו לסיעה ח"כ דני יתום הוסיף, כי "טענות התקשורת נגד המודיעין אינן מתבססות על דבר. נכון שהופתענו בכמה מן המקרים, אבל כך קורה בכל מלחמה". לדבריו, "לפי כל העדויות וניירות המודיעין שהוגשו לוועדה, המודיעין היה קיים, השאלה היא מה עשו איתו הכוחות בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully