וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: ננהל מו"מ עם לבנון כשזו תשתחרר מחיזבאללה

25.7.2006 / 11:54

בנאום בכנסת פנה פרס לעם הלבנוני ואמר "ליבנו נחמץ אבל אין לנו ברירה", ותקף את סוריה ואיראן על חלקן בטרור של חיזבאללה

המשנה לראש הממשלה, השר שמעון פרס, אמר בכנס פגרה מיוחד לאור המצב הביטחוני בכנסת, כי חיזבאללה מתגלה במלחמה הזו במערומיו. לדבריו, "התברר לכל שהוא אנו משרת שום מטרה לבנונית ואינו מביא כל תועלת ללבנון, ואין צורך בו". פרס טען, כי אין צורך לשחרר עצורים לבנונים שבידי ישראל, כי כמעט ואין כאלה.

פרס תקף בחריפות את וטען כי הוא "גוף לבנוני הפועל נגד לבנון. הוא שם ללעג את ממשלת לבנון. הוא זיעזע את יציבות לבנון ועכשיו הוא הורס אותה".

פרס עמד על הקשר בין איראן לחיזבאללה, וטען כי הארגון ממומן, מאומן ומופעל על ידי איראן, וכי הוא נתן למרותה, "מרות שנועדה להשליט הגמוניה איראנית במקום אחדות ערבית, ולארגון כזה אין אח ודוגמה בהיסטוריה. האייטולות של איראן, ומשרתיהם בחיזבאללה, רוצים לפגוע בישראל ואפילו להרוס אותה, וזה לא יקרה".

הוא אמר עוד, כי מבחינה מוסרית, החיזבאללה הפסיד, והוא מבייש את הדת שבשמה הוא פועל. השר אמר עוד, כי הרצון לפרוש כוח בינלאומי בלבנון מהווה אזהרה ומפלה לחיזבאללה. הוא טען, כי לא די בהקמתו של כוח כזה, כי אם חשוב יותר לקבוע את יעודו.

פרס הדגיש, כי ישראל מוכנה למשא ומתן עם לבנון, כאשר היא תשתחרר משלטון חיזבאללה. "אנחנו יודעים שצריך לסיים מלחמה במשא ומתן, ואנחנו ננהל משא ומתן עם לבנון כשהיא תשתשחרר מחיזבאללה, ועם הרשות הפלסטינית כשהיא תשתחרר מהאלימות של חמאס".

על חלקה של סוריה בסכסוך האזורי, אמר כי "סוריה עומדת מאחורי ארגוני טרור, מספקת טילים וכסף לחיזבאללה וחמאס, והיא מעמידה פנים כאילו היא נגד הטרור. אך סוריה בנויה על סלחנות עולמית שאני מקווה שהיא בת חלוף. ריסון הטרור הוא מבחן לקהילה הבינלאומית להתמודד עם סכנה לפני שתתפרץ".

פרס פנה לאזרחי לבנון, ואמר להם כי "כבר שנות דור שחייכם אינם חיים, שאתם מדממים בגלל טרור. עשרות מטרים מפרידים בינינו אך אין די במרחק הזה כדי להסתיר מעיננו את המראות הקשים בלבנון.אתם, שרואים את בתיכם נחרבים פעם אחר פעם מול עיניכם הכלות, זה נגרם על ידי ארגון מרושע השוכן בתוך לבנון. המרחק שבינינו לביניכם איננו אוטם את אזנינו לשמוע את זעקות השבר".

פרס ציין, כי הקילומטרים המפרידים בין "עכו לצור, בין נהריה לצידון, בין חיפה לביירות, לא הפכו אותנו לקהי חושים או לאויבי לבנון. ליבנו נחמץ אבל אין לנו ברירה. זה אנחנו או החיזבאללה. זה אתם או חיזבאללה".

באשר להגנה של האזרחים הלבנונים על חיזבאללה, אמר כי "עד רגע זה אינכם משאירים לנו שום אפשרות אחרת זולת המלחמה. יש ביניכם שפותחים דלתות לאחסנת טילים על ידי חיזבאללה, ומאפשרים להם להרוג בנו, אלו נושאים באחריות הכבדה להרג שניתן היה למנוע". פרס הוסיף, כי החיזבאללה הוא ליגיון זרים בלבנון, הוא לא נשמע לממשלה, ולא מציית לצבא. "המלחמה היום היא טרגדיה לבנונית בגלל אמביציה איראנית", דבריו פרס.

פרס סיים ואמר כי "הבית הזה חייב הבטחה לשלוש משפחות: לא ננוח ולא נשקוט עד שנראה את שובם של החיילים החטופים בשלום לבתיהם. ישראל היא לא רק חזית אחת - ישראל היא משפחה אחת". פרס אמר עם זאת, כי ישראל לא תשלים עם חטיפות, ולא תאפשר אסטרטגיה של חטיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully