וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אני קורא לך הנשיא לאחוד, ישראל מושיטה יד לשלום"

25.5.2000 / 20:14

אמר את הדברים בישיבת הכנסת בקריית שמונה. שרון לברק: "הבעייה שאין לך נסיון"

"אני קורא לך הנשיא אמיל לאחוד, ישראל מושיטה ידה לשלום מתוך רצון לעתיד משותף טוב יותר לילדי שני העמים", במילים אלו פנה ראש הממשלה ברק לנשיא לבנון, בנאומו בישיבת הכנסת המיוחדת שנערכה היום בקריית שמונה. מחוץ לאולם התכנסו תושבי הקרייה, שהתחלקו לשני מחנות, ונשאו שלטים חלקם עם כתובות תמיכה בממשלה וחלקם נגד הממשלה ומדיניותה.

ברק קרא לממשלת לבנון שלא לאפשר לארגוני הטרור לתקוף את ישראל מתוך שטח לבנון. ברק שב והזהיר כי כעת מוטלת האחריות המלאה על הפעילות באזור על ממשלות לבנון וסוריה. "שום גורם לא יהיה חסין מפני תגובה קשה על התקפת חיילים או אזרחים ישראלים", אמר ברק. ראש הממשלה חזר גם על ההתחייבות להבטיח את ביטחון יישובי הצפון ולהעניק להם "ערבות כלכלית באמצעות תכניות סיוע גדולות".

ברק עזב את הכינוס המיוחד מייד בתום דבריו של יו"ר האופוזיציה, אריאל שרון. ברק יצא אל רחובות קריית שמונה, לאכול פלאפל עם התושבים. שרון תקף בחריפות את ראש הממשלה וביקר את הדרך בה נעשתה הנסיגה. "הבעייה שלך היא לא שאתה לא מוכשר ולא שאתה מפקד לא טוב. הבעייה היא שאין לך נסיון. אבל אתה תלמד, אני מקווה שתלמד", הטיח שרון בברק.

שרון בירך את חיילי צה"ל על הנסיגה שהתבצעה ללא נפגעים, אולם אמר כי היא התנהלה בדרך בלתי מכובדת. שרון טען כי הנסיגה לא תסייע להרתעה. רבים מחברי הכנסת לא הגיעו לישיבה ובמיוחד הייתה דלילה נוכחות חברי הממשלה. הדובר האחרון בכינוס המיוחד שנערך בהיכל התרבות של קריית שמונה, היה תושב הקרייה, לירון שאול תלמיד כיתה ח'.

שאול פנה אל חברי הכנסת ואמר: "אנחנו חיים פה בפחד ואף אחד מכם לא יכול לדעת מה זה. יש לי שאלה אחת אליכם, איך אנחנו יכולים לישון בראש שקט? מי יכול לענות לי? אני מפחד לסגור את הדלת בלילה", אמר שאול לחברי הכנסת הנבוכים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully