וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שוקלת להגדיל מספר חייליה בבגדד

רויטרס

25.7.2006 / 3:04

נשיא ארה"ב וראש ממשלת עיראק ייפגשו היום וידונו בדרכים להגברת הביטחון בעיראק. השניים ישוחחו גם על המצב בלבנון

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש וראש הממשלה העיראקי נורי אל-מליקי שוקלים להגדיל את הכוח האמריקאי השוהה בבגדד ובוחנים דרכים נוספות להתמודד עם האלימות המשתוללת בעיר. השניים ידונו בכך בפגישה שתערך בהמשך היום בבית הלבן. הם יבדקו גישות חדשות להפחתת שפיכות הדמים בבירת עיראק, לאחר שתוכניתו הקודמת של מליקי נכשלה.

"אחד מהאתגרים הראשונים שלנו, כמובן, זה להתקדם ולמצוא דרכים יעילות לאבטחת בגדד", אמר דובר הבית הלבן טוני סנואו. מקור בכיר אחר בממשל אמר, כי אחת האפשרויות היא להעביר חיילים אמריקאים ועיראקים ממקומות אחרים ברחבי המדינה אל הבירה. "אם ישתפר המצב בבגדד, זה ישפר את המצב בכל המדינה", אמר הבכיר.

הנשיא בוש נמצא תחת לחץ כבד מבית להראות התקדמות בעיראק. הרפובליקנים מעוניינים להקטין את מספר חייליה בעיראק עד חודש נובמבר השנה. בנובמבר נערכות בחירות לקונגרס האמריקאי והרפובליקנים חוששים מאובדן הרוב לטובת הדמוקרטים. "עיראק היא עדיין נושא שחשוב למצביע האמריקאי" אמר סקוט ריד, אסטרטג רפובליקאי. הוא הוסיף כי למרות שהמצביעים מודאגים גם ממחיר הדלק העולה ומההגירה הבלתי חוקית, "עיראק עדיין נמצאת במרכז תשומת הלב".

הנשיא בוש וראש הממשלה מליקי ידונו גם בגינוי החריף של מליקי נגד פעילות ישראל בלבנון. נציגי ממשל אמריקאים אמרו, כי הבעת דעה שונה מזו האמריקאית "מהווה סימן לדמוקרטיה בריאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully