וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס נפגשת בשעה זו עם אולמרט

24.7.2006 / 7:09

שרת החוץ האמריקאית נפגשה אמש עם השרה לבני, ואמרה: "יש לחפש פתרון קבוע ולא זמני". פגישתה עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני נכשלה

ראש הממשלה אהוד אולמרט מציג בשעה זו לשרת החוץ האמריקאית קונודוליסה רייס את דרישות ישראל להפסקת הלחימה בצפון וגיבוש הסדר חדש בלבנון. אולמרט יאמר לרייס, שההסדר צריך להתבסס על החלטת מועצת הביטחון 1559, הקוראת לפירוק חיזבאללה מנשקו ופריסת צבא לבנון בדרום המדינה, ושישראל לא תתנגד להצבת כוח בינלאומי חזק בלבנון לתקופת ביניים.

לדברי מקור מדיני בירושלים, אולמרט יאמר לרייס שישראל תמשיך במבצע הצבאי בלבנון ואין כוונה לעצירתו כרגע. המקור העריך, על פי שיחות ההכנה, שרייס "באה לשמוע" ולא תציג היום דרישה לסיום הלחימה. ראש המוסד, מאיר דגן, ביקר בסוף השבוע האחרון בוושינגטון ושוחח עם בכירים בממשל לקראת ביקור רייס. שלשום דיווח דגן לאולמרט על שיחותיו.

נביה ברי דחה את הצעת ארה"ב להפסקת אש

שרת החוץ ציפי לבני ורייס נשאו אמש דברים בפתח פגישתם בירושלים. השרה לבני אמרה, כי "העולם כולו מבין שישראל הותקפה ללא סיבה ושיש לה זכות להגן על עצמה".

רייס אמרה: "זה זמן קשה לישראלים, ללבנונים ולפלסטינים, אבל אם למדנו משהו על שלום זה שהוא צריך להיות מבוסס על פתרונות לאורך זמן ולא על משהו זמני". עוד הוסיפה רייס, כי "כולם רוצים לראות את האזרחים החפים מפשע במצב טוב יותר מהמצב שבו הם מצויים כרגע".

קודם בואה לישראל נפגשה רייס בלבנון עם ראש הממשלה, פואד סניורה. מזכירת המדינה ביקשה מסניורה להפעיל לחץ על חיזבאללה להפסיק את ירי הקטיושות לעבר ישראל, אך הוא ענה לה כי הדבר "קשה לביצוע" וכי אין ללבנון את היכולת להשפיע על חיזבאללה לבדה.

בתום פגישתה עם סניורה, שיבחה אותו רייס על ניסיונותיו להתמודד עם המשבר בארצו, אך נמנעה מלקרוא להפסקת אש מיידית, כי שביקש. סניורה אמר, שההפצצות הישראליות החזירו את ארצו "50 שנה לאחור". ביקורה של רייס בלבנון נערך במפתיע וכלי התקשורת לא קיבלו עליו הודעה מראש. הביקור נמשך כחמש שעות בלבד.

רייס נפגשה אמש גם עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, והציגה בפניו את התנאים להפסקת אש, לפי "עסקת החבילה" שמציעים האמריקאיים על מנת להביא לסיום המלחמה בין ישראל-לבנון. בסיומה של הפגישה הודיע ברי כי פגישתם נכשלה, וכי הוא דחה את התנאים שהוגשו לו. לפי דיווחי מקורבים, השיחה הסתיימה בטונים צורמים.

ברי מקורב למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ולנשיא סוריה בשאר אסד, ואמור לשמש עמוד תווך במו"מ בין ישראל ולבנון, אם וכאשר ייפתח, בנוגע להפסקת הלחימה ושחרור החטופים. ב"מעריב" פורסם כי רייס הציע לברי, במסגרת "עסקת החבילה", כמה דרישות: שחרור מיידי של חיילי צה"ל החטופים; הסגת כוחות חיזבאללה מדרום לבנון; והצבתם של צבא לבנון וכוח בינלאומי באזור. רייס הציבה ליו"ר הפרלמנט הלבנוני אולטימטום, ואמרה כי אם לא יקבלו את כל הדרישות כחבילה אחת, "לא תהיה הפסקת אש".

ברי סרב לעסקה, והציע את גרסתו וגרסת נסראללה: הכרזה מיידית על הפסקת אש בין ישראל וחיזבאללה, ושחרור חטופים תמורת שחרור אסירים לבנונים שמוחזקים בישראל, ביניהם סמיר קונטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully