וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים יקבלו שורת הקלות נוכח המצב

יעל קישיק

24.7.2006 / 18:34

המועצה להשכלה גבוהה ממליצה לאפשר בחינות במועדי ג' ולהעניק פטור מהגשת עבודות לסטודנטים שמהלך לימודיהם נפגע עקב הלחימה

המועצה להשכלה גבוהה הציגה היום בישיבת ועדת החינוך של הכנסת את המלצותיה למוסדות להשכלה גבוהה בעקבות המצב הביטחוני. בין ההמלצות, סטודנט שנעדר ממועד בחינה א' או ממועד ב' יהיה זכאי למועד בחינה נוסף; סטודנטים יוכלו להגיש עבודות ותרגילים במועד מאוחר יותר, או לקבל פטור מהגשתם.

סטודנט שנבצר ממנו להשתתף במעבדות, סמינריונים, סדנאות והכשרה מעשית, יוכל להשלים זאת במועד מאוחר יותר; סטודנט שנאלץ להפסיק את לימודיו בקורס ונרשם לקורס חדש, לא יחוייב בשכר לימוד נוסף; תלמיד שנאלץ להפסיק או נעדר מבחינה בקורס המהווה "דרישה מוקדמת" לשנת לימודים מתקדמת או לקורס אחר, יהיה זכאי ללמוד "על תנאי" בקורס מתקדם.

המוסדות להשכלה גבוהה יכולים להחליט אילו מההמלצות לקבל ובאילו קורסים להחילן. בתגובה לכך אמר יו"ר ועדת החינוך ח"כ מיכאל מלכיאור אמר, כי "יש לדאוג שהדברים לא יישארו במסמכים בלבד, אלא יש לדאוג ליישום ולמתן ההקלות בפועל לסטודנטים. אני מציע שבכל מוסד תוקם ועדה בשיתוף הסטודנטים, למתן מענה לכל פונה. כן אני מציע למוסדות לשקול פטור ממבחן או מתן ציון עובר לסטודנט שירצה בכך".

בתוך כך, המל"ג החליטה להקים חמ"ל מיוחד שירכז פניות של סטודנטים שלימודיהם נפגעו עקב המצב הביטחוני והם אינם קיבלו מענה הולם מהמוסד בו הם לומדים. סטודנטים המעוניינים בסיוע מוזמנים לפנות באמצעות מספר הטלפון: 02-5679938.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully