וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופסק ההפחתה בשכר הלימוד באוניברסיטאות

יעל קישיק

24.7.2006 / 17:24

זאת מאחר שעברו 5 שנים מאז תחילת יישום דו"ח וינוגרד. למרות זאת, ועדת החינוך קראה לממשלה להמשיך וליישם הדו"ח בשנים הקרובות

ועדת החינוך של הכנסת קראה היום לממשלה ליישם את מסקנות ועדת וינוגרד במלואן ולהוריד את שכר הלימוד באוניברסיטאות. על פי הדו"ח, שאומץ על ידי הממשלה בינואר 2001, שכר הלימוד יופחת ב-50% בהדרגה, תוך חמש שנים. בפועל, שכר הלימוד ירד ב-26% בלבד. בתשס"ז צפוייה ההפחתה לעמוד על 20% בלבד, למרות שעד שנה זו היתה אמורה להיות מוחלת ההפחתה כולה.

נציגת משרד החינוך בדיון רעות בר גיל הודיעה, כי מאחר שחמש שנות דו"ח וינוגרד הסתיימו, לא תמשך הורדת שכר הלימוד וההפחתה תעמוד רק על 20% משכר הלימוד בשנת 2001. בר גיל הוסיפה, כי "לא תכנס לפועל תכנית הלוואות", בשנת הלימודים הקרובה.

יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאור אמר בדיון, כי "מקומם שממשלה מפרה את החלטותיה שלה. אני דורש ליישם לאלתר את ההפחתה בשכר הלימודים של הסטודנטים עד גובה של 50% משכר הלימוד שהיה נהוג בשנת 2001". לדבריו, "הקלות נוספות, כמו הלוואות לשכר הלימוד, כפי שנהוג במדינות אחרות במערב, יכולות לבוא בנוסף לשכר הלימוד המופחת, אך לא במקום ההפחתה". ח"כ זאב אלקין הצטרף לדבריו ואמר, כי "בשנה הקרובה שכר הלימוד חייב להמשיך לרדת ולו ב-3% נוספים, כפי שהיה בשנה שעברה".

ח"כ רונית תירוש הוסיפה, כי "זה חמור שמדינה מלמדת את אזרחיה לא לעמוד בהסכמים. אני מציעה לדחות את סיום יישום דו"ח וינוגרד בשלוש שנים, דהיינו ההפחתה של 50% תסתיים בעוד שלוש שנים ולא בשנה הקרובה".

יו"ר שדולת הסטודנטים בכנסת ח"כ אלכס מילר אמר בתום הדיון לוואלה! חדשות, כי החלטתה של ועדת החינוך היא "מהלך מבורך, המהווה הישג חשוב בדרך להגברת הנגישות להשכלה הגבוהה לאזרחי המדינה".

יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב בועז טופורובסקי אמר בתגובה, כי "וינוגרד זה לא הבטחות, זה החלטה משפטית שיש להמשיך ליישמה. אנו דורשים לראות את התוצאות ואת ההפחתה. נמאס לנו מדיבורים ללא מעשים. אנו רוצים מעשה ולא רק הלכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully