וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזק לענף הפירות בצפון - 60 מיליון שקלים

24.7.2006 / 15:56

הפגיעה בשיווק הפירות עלולה להמשך עד לחורף. ארגון מגדלי הפירות תובע הכרזה על מצב חרום ותשלום פיצויים לחקלאים

הנזק לענף הפירות כתוצאה מעצירת הקטיף בצפון מסתכם ב-60 מיליון שקל. לדברי מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, גיורא סלע, "כל יום שעובר מגדיל את הנזקים במיליוני שקלים נוספים". סלע קרא לממשלה להכריז על מצב חירום בצפון ולהתחיל לטפל באופן מיידי בתשלום פיצויים למגדלים כדי למנוע התמוטטות כלכלית של החקלאים ביישובי הצפון.

הפגיעה בשיווק הפירות עלולה להמשך עד לחורף. קטיף האגסים צריך להתבצע בטווח של עשרת הימים הקרובים, עד לתחילת חודש אוגוסט, כדי שהם יהיו באיכות מתאימה לשמירה בקירור עד לחורף. אם הקטיף ידחה מעבר לכך לא יהיו די אגסים בסתיו ובחורף ומחירי הפרי יעלו במאות אחוזים.

ירון בלחסן, חבר מזכירות ארגון מגדלי הפירות ומזכיר מושב רמות נפתלי בגליל העליון, אמר שענף הפירות בצפון נמצא על סף של קטסטרופה. "המגדלים סבלו משתי עונות רצופות בהן המחירים היו בשפל בגלל עודפים. הם חיכו לקיץ הנוכחי על מנת להיחלץ מהבוץ ולהחזיר חלק מהחובות. הם כבר שילמו עבור המים והעובדים וכעת אינם יכולים לקטוף את הפירות".

בלחסן אמר שמגדלי הפירות מצפים מהממשלה שתתחיל לטפל באופן מידי בתשלום פיצויים לחקלאים. "אנחנו כבר רגילים שכשהמלחמה נגמרת והאבק שוקע כל השרים, חברי הכנסת והפקידים נעלמים ואנחנו נשארים עם החובות ועם הבירוקרטיה המייאשת", אמר בלחסן. "אסור שככה יקרה גם הפעם כי המגדלים לא יוכלו להחזיק מעמד. ליישובי הצפון אין שום מקור כלכלי אחר חוץ מהתיירות, שגם היא כידוע קרסה לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully