וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי מצא: המדינה חייבת להקצות מאות מיליונים לצפון

צבי זרחיה

24.7.2006 / 13:50

מנהל רשות המסים: יש רשימה ארוכה של פגיעות שהפניות בגינן טרם הגיעו אלינו. גם התושבים שנעדרו ממקום עבודתם זכאים לפיצוי


הפגיעות הישירות כתוצאה מהמלחמה בצפון, יחייבו את המדינה להקצות מאות מיליוני שקלים לשיקום הנזקים, בהתאם להערכות של שמאים - כך הודיע בצהרים מנהל רשות המסים ג'קי מצא בישיבתה של ועדת הכספים שדנה במצבם של תושבי הצפון.

לדברי מצא, "אנו נמצאים רק בתחילת הדרך. יש רשימה ארוכה של פגיעות שהפניות בגינן טרם הגיעו אלינו. אנו מפצים כל מה שקשור בפגיעה פיזית ברכוש". מצא אמר כי גם עובדים שלא יכלו להגיע למקום עבודתם לזכאים לפיצוי עבור שכר עבודה. בהוראת פיקוד העורף יתווספו מרכיבים שיתנו מענה לאובדן רווחים של בעלי עסקים.

מצא הדגיש כי הוועדה המיוחדת שהקים שר האוצר להרחבת הזכאות לפיצויי מלחמה בגין נזקים עקיפים לתושבים שמחוץ לקו העימות, לא יכולה לקבל החלטות "מהיום למחר", מאחר שמדובר בפיצויים בסדר גודל של מיליארדי שקלים בחיפה, טבריה, עפולה וביתר האיזרים הפגועים.

הוועדה אמורה לסיים את עבודתה עד לסוף השבוע ולהגיש את המלצותיה לשר האוצר. מצא הודיע כי לרשות המסים הגיעו 2,955 פניות מהן טופלו 1,255 פניות. מדובר בכ-2,500 מבנים שנפגעו כתוצאה מההפצצות, 400 כלי רכב, ו-42 מטעים או חלקות חקלאיות.

לנוכח המצב, מאפשרים בתום ימי הלוחמה, לכל אזרח שדירתו נפגעה, לרכוש רטרוקאקטיווית הרחבה של ביטוח התכולה לדירה בעלות של מאות שקלים. הרחבת הביטוח תגדיל את שווי הפיצויים בגין נזק של עד ל-750 אלף שקל, במקום 120 אלף שקל בלא הרחבת הפרמיה. מצא הבהיר כי אין צורך לצאת בתקופת ימי הלוחמה מהמקלטים כדי לבצע את הרחבת הביטוחון.

רשות המסים הודיעה לרשויות המקומיות כי יוכלו לשכור חברות לשמירת דירות שנפגעו, על מנת למנוע ביזה. במקרים כאלה, קרן מס רכוש תעביר לרשויות המקומיות את הוצאות השמירה.

מצא דיווח לח"כים כי הורה לעובדי הרשות המטפלים בנזקים שנגרמו כתוצאה מהמלחמה "לגלות גמישות יתירה ולא להיות 'גרושניקים'". חדבריו, "צריכה להיות רוח של התחשבות במצב המדובר באלפי משפחות שברגעים הכי קשים צריך לעזור להם. אנו מגיעים להרבה מקומות והתחושה היא טובה. אבל זה לא אומר שלא יהיו תסכולים ובעיות בעתיד, כאשר מדובר בנזקים שנגרמו לאלפי משפחות".

מנהל רשות המסים מנה את הצעדים העיקריים שננקטו כדי לסייע לבעלי עסקים בצפון ובהם: דחייה לחודש של תשלומי המע"מ, ניכויים בגין שכר עבודה ומקדמות שהיו צריכים להשלם ב-16 ביולי 2006 - החלטה שיוצרת אשראי לחודש ימים ללא ריבית הצמדה; הפסקת פעילות האכיפה של גביית חובות ועיקולים בצפון; הארכת מועד הגשת הדו"ח השנתי שהיה אמור להיות מוגש בימים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully