וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AMD תרכוש את ATI ב-5.4 מיליארד דולר

24.7.2006 / 13:45

הרכישה צפויה להרחיב את תחומי הפעילות של AMD ולחזק אותה במאבק על הבכורה בשוק השבבים מול אינטל

יצרנית השבבים האמריקאית AMD הודיעה על כוונתה לרכוש את יצרנית שבבי הגרפיקה ATI (סימול ATYT) בעסקה ששוויה כ-5.4 מיליארד דולר. AMD, יצרנית השבבים השנייה בגודלה למחשבים אישיים, תרכוש את מניות ATI לפי מחיר של 20.47 דולר למניה, במזומן ובמניות.

מחיר העסקה משקף פרמיה של 12% על מחיר הסגירה של מניית ATI ביום שישי. העסקה עוד טעונה אישור בעלי מניות ATI ואישור הגופים הרגולטוריים בארה"ב ובקנדה. החברות צופות להשלים את העסקה ברבעון הרביעי של 2006. מניית ATI מזנקת במסחר לפני הפתיחה ב-9.1%. מניית AMD יורדת ב-1.9% במסחר לפני הפתיחה בוול סטריט.

AMD צופה כי העסקה תתרום מעט לשורת הרווח ב-2007, וב-2008 כבר תתרום משמעותית יותר לשורת הרווח, לא כולל הוצאות הקשורות לרכישה. AMD צופה כי העסקה תפחית את העלויות התפעוליות בכ-75 מיליון דולר עבור החברה הממוזגת עד סוף 2007. לדברי שתי החברות, חברה ממוזגת היתה רושמת הכנסות בסך 7.3 מיליארד דולר ב-4 הרבעונים האחרונים. צוות ההנהלה של ATI יצטרף להנהלת AMD, כאשר מנכ"ל ATI דייב אורטון יהיה כפוף למנכ"ל AMD הקטור רואיז ולנשיא החברה דירק מאייר.

עסקה זו עשויה לטלטל את מגזר השבבים שבו נאבקות AMD ואינטל על הבכורה בשוק. ATI היא גם יצרנית מרכזית של chipsets - מערך שבבים המקשר בין המעבד הראשי לחומרה אחרת - עבור מוצרי AMD ואינטל. המתחרה העיקרית של ATI בתחום הגרפיקה היא Nvidia.

אנליסטים רבים טוענים כי אין היגיון רב מבחינה כספית או אסטרטגית לרכישת ATI על ידי AMD, הן בגלל המחיר הגבוה, והן בגלל הרווחיות הנמוכה באופן יחסי של שבבי גרפיקה לעומת מעבדים. עם זאת, אחרים טוענים כי הדבר יחזק את AMD במאבקה על נתח שוק, ויוסיף לה תחומי פעילות חדשים שיקלו על התרחבותה.

"אנו מאמינים כי AMD ו-ATI יובילו את הצמיחה והחדשנות במגזר כולו, ובכך נאפשר לשותפותינו ליצור פתרונות ייחודיים ולהגדיל את ההיצע עבור לקוחותינו", אמר יו"ר ומנכ"ל AMD, הקטור רואיז. ג'ים אולצ'ין, נשיא שותף של חטיבת "חלונות" של מיקרוסופט, אמר כי "אנו נרגשים מהפוטנציאל של איחוד AMD ו-ATI שיכול להביא לשיפור חווית המשתמש עבור חלונות ויסטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully