וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה נחמה בדרך חזרה לגרעין השליטה בבנק הפועלים

רם דגן

24.7.2006 / 13:42

בוחן אפשרות של רכישת 30% ממלח. גורמים בשוק: כניסה של נחמה למלח שבשליטת משפחת דנקנר תיטיב עם כל הצדדים


יו"ר בנק הפועלים שלמה נחמה, בוחן אפשרות של חבירה לגרעין השליטה בבנק הפועלים על ידי רכישה של 30% ממניות מלח. בשלב זה, הצדדים לא מנהלים מו"מ, אולם גורם בכיר בשוק ההון אישר כי הצדדים בוחנים את האפשרות. אם יחליט נחמה בסופו של דבר, לרכוש את המניות, הוא צפוי לשלם פרמיה של כ-30% על מחיר השוק של המניה, בדומה לפרמיה שאותה היה אמור לשלם מאיר שמיר שסיכם לפני שנה על רכישת המניות. שמיר לא הצליח להשלים את ההליכים הדרושים לצורך קבלת אישור השותפות בגרעין השליטה מבנק ישראל.

בניגוד לשמיר, נחמה שמכהן כיו"ר הפועלים, צפוי לקבל את האישורים הדרושים במהירות. עם זאת, בשוק העריכו היום כי כניסה של נחמה למלח היא לא מהלך פשוט: "הפיצול במשפחת דנקנר לא יקל בעלי המניות לקבל החלטה בעניין", אמרו. למרות זאת ציינו אותם גורמים שחבירה של נחמה למשפחה תיטיב עם כל הצדדים. "נחמה מכיר את הבנק, מסתדר עם שרי אריסון, ויכול מאוד להיות שהוא יוכל לעזור לפלגים במשפחת דנקנר להתגבר על המחלוקות הפנימיות".

עד מארס האחרון היה נחמה שותף בגרעין השליטה בבנק באמצעות אחזקה של 17% באריסון אחזקות, שמחזיקה ב-16.43% ממניות גרעין השליטה של הבנק. באותו חודש מכר יו"ר הפועלים את המניות לשרי אריסון במחיר של כ-180-150 מיליון דולר. מיד עם הדיווח על מכירת המניות, הודיע נחמה כי ימשיך לכהן כיו"ר הבנק לפחות במשך חמש השנים הקרובות. גרעין השליטה בבנק הפועלים נחלק בין שרי אריסון, משפחת דנקנר והמשקיעים הזרים מייקל שטיינהרד, משפחת אברמסון, ומשפחת שוסטרמן - המחזיקים ביחד 5.58%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully