וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ביציבות ברמה של 4.458 שקלים

טל לוי

24.7.2006 / 10:33

היום צפוי נגיד בנק ישראל להכריז על גובה הריבית במשק. אילן אנגל: בשוק עדיין מעריכים כי הלחימה בצפון תימשך זמן קצר

הדולר ממשיך לשמור גם הבוקר על יציבות והוא פותח את שבוע המסחר בירידה של 0.1% בלבד מול שערו היציג ביום שישי, כך שהוא נסחר ברמה של 4.458 שקלים. היורו מאבד 0.35% לרמה של 5.636 שקלים.

היום בשעה 18:30 צפוי נגיד בנק ישראל להודיע על גובה הריבית במשק והכלכלנים חלוקים בדעתם האם זו תועלה ל-5.5% או תישאר ברמה של 5.25%. לשם השוואה, הריבית בארה"ב עומדת על 5.25% כך שפרמיית הסיכון - כלומר הריבית העודפת שיקבל המשקיע בישראל על פני ארה"ב - הינה אפסית.

ואולם, נגיד בנק ישראל כבר הצהיר מספר פעמים כי מטרת בנק ישראל היא למלא את יעדי האינפלציה של הממשלה וכי זהו השיקול העיקרי והכמעט יחיד בקביעת הריבית. יעדי האינפלציה של בנק ישראל עומדים על 3%-1% בשנה, ונכון להיום מדובר בקצב אינפלציה המגיע לטווח העליון ואף חורג מכך. עם זאת, הצפי הוא שהמדדים הבאים יהיו נמוכים יותר ועל כן תסתיים 2006 בתוך יעד האינפלציה.

"כפי שרואים בימים האחרונים, השוק התייצב סביב רמה של 4.45 שקלים", כך אומר מנהל חדר עסקות מט"ח באקסלנס גלובל מרקטס, אילן אנגל. "בימים האחרונים צפוי השקל להיות מושפע מקביעת גובה הריבית וכן מפקיעות אופציות הבורסה על הדולר מחר. אמנם, השפעת הפקיעה הולכת וקטנה, אולם עדיין מדובר באירוע שמשפיע על השערים באופן נקודתי".

אנגל מציין כי בשוק עדיין מעריכים שהלחימה בצפון תימשך לזמן קצר, ועל כן הדולר אינו מפגין תנודתיות. טווח המסחר לשבוע הקרוב עומד על 4.48-4.44 שקלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully