וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חיילי צה"ל נהרגו אתמול בצפון

25.7.2006 / 0:01

2 טנקים נפגעו מירי נ"ט וממטען. ההרוגים: סגן לוטן סלוין וסמ"ר קובי סמילג. בהתרסקות מסוק נהרגו אל"מ צבי לופט וסגן תום פרקש

קצין וחייל צה"ל מחיל השריון נהרגו אתמול בבוקר בלחימה בבינת ג'בל שבגזרה המערבית בדרום לבנון. שני ההרוגים הם סגן לוטן סלוין, בן 21 מחצבה וסמ"ר קובי סמילג, בן 20 מרחובות. הודעה נמסרה למשפחות.

החיילים שנהרגו היו חלק מצוות, שפעל לחילוץ פצועים מהשטח. בלחימה נפצעו 14 חיילים נוספים: שניים באורח קשה, חמישה באורח בינוני ושבעה באורח קל. אחד הפצועים הוא מפקד גדוד בחיל השריון, אשר נפצע באורח בינוני. חמישה מהפצועים נפגעו מאש ידידותית, לאחר שחיל האוויר ירה לעברם בשוגג.

תיאור מהלך הקרב

כתבי "הארץ", עמוס הראל ואלי אשכנזי מוסיפים:

לפנות בוקר החלו שני צוותים חטיבתיים מתוגברים, מגולני ומהצנחנים, לכתר את העיירה. הצנחנים נעו מהכפר מרון א-ראס, שאותו כבשו בסוף השבוע, ואיגפו את בינת ג'בל מדרום מערב, וגולני נעה מדרום מזרח. צוות חטיבתי נוסף מחיל השריון נותר במרון א-ראס.

הכוחות נתקלו בהתנגדות קשה של לוחמי חיזבאללה. בצה"ל מעריכים כי במקום היו בין 50 ל-100 מאנשי הארגון. כוחות גולני התקדמו במהירות רבה יותר מהצנחנים והגיעו לפאתים המזרחיים של העיירה, שם ספגו את עיקר האש.

בתקרית הראשונה נפצע קל חייל מיחידת אגוז. מעט אחר כך הבחין כוח מפלוגת הנ"ט של גולני, שתפס בית בעיירה, בחוליית חיזבאללה קרובה. במקום התפתח קרב, שבו נפגעו כנראה אנשי חיזבאללה. ואולם כשהוזעק כלי טיס של חיל האוויר, הוא פתח באש בטעות אל כוח צה"ל, ופצע קל חמישה מחיילי גולני.

בשלב זה הוכנס כוח טנקים מהדגם החדיש מרכבה 4 לחלץ את הנפגעים. החילוץ עבר בשלום, ואולם בדרכו חזרה נתקל הכוח במארב של חיזבאללה. במקום הופעלו, במרחק לא גדול זה מזה, שני מטעני חבלה גדולים, ונורו טילי נ"ט. טיל פגע בטנק מפקד הגדוד, והרג את התותחן שהיה בו. המג"ד נפצע באורח בינוני, ביד ובחזה. שני חיילים נוספים נפצעו.

הטנק השני עלה על מטען גדול. מפקד הטנק, קצין המשמש כמפקד מחלקה, נהרג, ושלושת אנשי הצוות נפצעו. נבדקת אפשרות שהטנק סטה מנתיב התנועה המתוכנן, בשטח פתוח, ועלה על הכביש הראשי המוביל מבינת-ג'בל למרון א-ראס, כדי להשלים במהירות את פינוי הפצועים.

במשך כל שעות היום התנהלו קרבות מטווח קצר, בין כוחות צה"ל לחוליות חיזבאללה. החיילים דיווחו על חמש גופות של אנשי חיזבאללה הנראות בשטח, ואולם בצה"ל מעריכים שהמספר האמיתי גבוה בהרבה, בשל זיהוי פגיעות בחוליות במקומות שונים בכפר.

2 טייסים נהרגו בהתרסקות המסוק

מסוק אפאצ'י של צה"ל התרסק אתמול בצהריים בגליל העליון, סמוך לכרם בן זימרה, בזמן שהיה בדרכו לסייע לכוחות הקרקעיים הנלחמים באזור בינת ג'בל. שני טייסים נהרגו בהתרסקות: אל"מ צבי לופט, בן 42 מקיבוץ חוגלה וסגן תום פרקש, בן 23 מקיסריה. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

הסיבה להתרסקות עדיין אינה ברורה, ובצה"ל ממשיכים לחקור אותה. האפשרויות הסבירות הן טעות אנוש או תקלה טכנית, אולם בצבא לא מוציאים מכלל אפשרות גם פגיעה מירי חיזבאללה. הארגון השיעי טען בדיווח מטעמו כי "הצליח להפיל מסוק של האויב", ואולם צה"ל לא זיהה כל ירי באזור. טייסי מסוק שני שטס עם המסוק במבנה דיווחו כי לא הבחינו אצלו בכל תקלה או פגיעה חריגה לפני כן.

המסוק שהתרסק הוא מסוג אפאצ'י "לונגבואו" - דגם משופר ויקר. הוא נפל מגובה רב בין מושב אביבים לכרם בן זמרה. למקום ההתרסקות הגיעו כוחות גדולים של מד"א ומכבי האש שהחלו בפעולות לכיבוי האש שפרצה במקום. גם כוחות משטרה גדולים הגיעו וסגרו את האזור מחשש להתפוצצות התחמושת. קציני חיל האוויר הגיעו גם כן למקום והחלו בבדיקת הנסיבות שהביאו להתרסקות.

טיראן הלל, תושב האזור שהיה עד ראייה להתרסקות, סיפר את שראה: "המסוק החל להסתחרר באוויר, אני מעריך שהוא עשה אולי 20-25 סיבובים. התקשרתי מהר למשטרה ואמרתי להם שיגיעו מהר ואז שמעתי פיצוץ אדיר", סיפר הלל. גם צלם "מעריב", חיים אזולאי, עבר בכביש הסמוך למקום התאונה ברגע התרחשותה. "ראיתי את המסוק מגיע מכיוון צפון ולפתע הוא התרסק על הקרקע". כתוצאה מההתרסקות נפגע כבל מתח גבוה באזור, שגרם להפסקות חשמל.

זהו המקרה השני של ההתרסקות מסוקי אפאצ'י של צה"ל מאז החלה הלחימה בלבנון. ועדת חקירה שמינה מפקד חיל האוויר עדיין בודקת את נסיבות התנגשותם באוויר והתרסקותם של שני מסוקי אפאצ'י ביום חמישי האחרון, סמוך לקרית שמונה.

בחיל האוויר ממשיכים גם לחקור תאונה אווירית נוספת, במטוס אף-16 שהמריא מבסיס בדרום להפצצה בלבנון. התאונה אירעה ביום רביעי האחרון, בעת ההמראה. בחיל האוויר אומרים כי הסיבה לתאונה היא תקר באחד מגלגלי המטוס. בשל התקלה, נאלצו טייס ונווט לנטוש אותו ולמטוס נגרם נזק רב.

  • עוד באותו נושא:
  • תם פרקש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully