וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה כל ההיפ?

איל יבור

24.7.2006 / 8:32

Heep של סלקום אמור היה להיות אתר הוידיאו והתמונות של ישראל. בינתיים הוא בעיקר בעייתי

אחרי שבועיים של גסיסה תחת חסד, אפשר להכריז על מותו של "היפ", אתר הוידאו והתמונות של סלקום. מלכתחילה לא היה ברור אם האתר אמור לענות על צורך אמיתי של הגולשים, או על גחמה של מחלקת השיווק בחברה. נתוני הצפיות בסרטים לא מרשימים, הסרטון הנצפה ביותר שייך לטלנובלה הסלולרית של החברה, אין התגבשות של קהילה, ובעיקר - התוכן חלש. את רוב המאמצים כנראה השקיעה סלקום בכתיבת הקומוניקט לתקשורת, בו הכריזה על מותם של מייספייס ויוטיוב.

השימוש באתר פשוט מאוד. ניתן לשלוח סרטון או תמונה מהסלולרי בהודעת MMS לאתר בצירוף כותרת, ותוך 24 שעות העורכים יעלו את הקובץ. לאחר מכן, ניתן לסיים את תהליך ההרשמה דרך האתר, בשביל זיהוי עתידי של המשתמש במערכת. לחילופין, יש אפשרות לרישום ישירות דרך המחשב והעלאת קבצים (המוגבלים ב5 מגה). השיטוט באתר מתבצע דרך חיפוש, מעבר בין משתמשים או סקירת כל עמודי הקבצים, עם אפשרות להפרדה בין סרטים ותמונות.

לכאורה, נראה שחברת הסלולר עשתה וי על סעיפים בחוברת ה web 2.0. בטא בכותרת? יש. ניסוחים ידידותיים? יש. תוכן מבוסס גולשים? יש. דף אישי לגולש? בערך. את חוברת ההמשך – "איך לבנות אתר מצליח" כנראה שהם לא קראו, אחרת אי אפשר להסביר את חסרונם של אלמנטים בסיסיים – למה אי אפשר לשלוח הודעות מגולש לגולש, וצריך לערב מייל לשם כך? למה אי אפשר להשאיר תגובות לסרטונים? מה לגבי הפצה ב RSS? האווירה הכללית היא שאנשי השיווק של סלקום הכתיבו את בניית האתר, ולא שועלי אינטרנט (אגב שועלים – איפה התמיכה בפיירפוקס?). העבודה שלהם הסתיימה כשאנשים שלחו את הסרטונים מהסלולרי וניפחו את חשבונם בעוד כמה שקלים.

ההסתמכות על מובילי הטרנדים התבררה כלא יעילה. ל150 צעירים חולקו טלפוני מצלמה כדי שיצלמו ויעלו תכנים לאתר. לאור זאת, מפתיע לגלות שהסרטון הנצפה ביותר של יום רביעי נצפה בסה"כ 600 פעמים, וצולם במצלמת וידאו ביתית. 150 צעירים שהם באמת מובילי דעה יכולים להביא יותר מ4-5 משתמשים לאתר, ובעיקר להדגים שימוש ראוי יותר במצלמת הטלפון הנייד. כרגע היוזר המוביל הוא "ישראלים נגד נסראללה", שמצלם ישראלים מספרים על איחוליהם למנהיג החיזבאללה, גימיק שממצה את עצמו במהירות.

הביטוי שחסר במילון של היפ הוא "חווית משתמש". מומלץ להסתכל על האתר בהשוואה ל flix של תפוז. שם, בלי הרבה טררם ובלי לחלק 1000 ש"ח כל יום, הצליחו להעמיד אתר מוצלח ומצליח. השימוש בתגיות מאפשר סינון ומיון של הקבצים, וצפייה בנושאים החמים של הזמן האחרון. שילוב האתר במערכת של תפוז מאפשר את הטמעת הסרטונים בבלוגים, שליחת הודעות למשתמשים וניצול קהילת גולשים מסורה. בהיפ אין אפילו אחד מכל אלה, דבר שיקשה על הישארות הגולשים ברגע שחלוקת הכסף תיפסק.

ולמקרה שהאתר יצליח בכל זאת, צילמתי סרטון שלי אוכל את הכובע.

מסלקום נמסר שהחברה העלתה היום גירסה חדשה של האתר ושרבות מהתלונות בכתבה כבר אינן אקטואליות. מערכת וואלה תמשיך לעקוב אחר האתר. והיה ונראה שיפור מהותי, תתפרסם סקירה מעודכנת עוד מספר שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully