וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדכי יתפטר ביום א' בעקבות הגשת כתב האישום נגדו

25.5.2000 / 19:20

הפרקליטות הודיעה למרדכי על הכוונה להעמידו לדין באשמת הטרדה מינית ומעשים מגונים


שר התחבורה, יצחק מרדכי, עומד להגיש את התפטרותו מהממשלה ומהכנסת ביום א'. זאת, בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום באשמת הטרדה מינית ומעשים מגונים.

הערב הודיעה פרקליטות המדינה לשר מרדכי על הכוונה להגיש נגדו את כתב האישום. כתב האישום יפרט שלושה מקרים של הטרדה מינית ומעשים מגונים נגד שלוש נשים שונות. אחת הנשים היא עובדת משרדו שהתלוננה נגד מרדכי לפני כחודשיים וחצי. על פי החשד, הטריד מרדכי את הצעירה וביצע בה מעשה מגונה בכוח.

היועץ המשפטי לממשלה כבר הודיע כי יפנה לוועדת הכנסת בבקשה להסיר את חסינותו של מרדכי. עורך דינו של מרדכי מסר בתגובה כי השר לא יתנגד להסרת חסינותו.

לפני מספר שבועות פורסם כי עובדת לשכתו של השר התלוננה במשטרה כי ביצע בה מעשה מגונה. במסגרת החקירה שנפתחה בעניין נחקרו תלונות נוספות של נשים שטענו כי מרדכי ניסה להטרידן ולבצע בהן מעשים מגונים. בעקבות החקירה, נפתחו נגד מרדכי שני תיקים נוספים מלבד המקרה הראשון.

ביילין: ההכרעה להגיש כתב אישום הייתה ברורה


שר המשפטים יוסי ביילין אמר בתגובה להגשת כתב האישום כי ההחלטה על כך התקבלה בפרקליטות פה אחד, ללא חילוקי דעות. "הייתה הכרעה ברורה להגיש כתב אישום", אמר ביילין.

חברת הכנסת זהבה גלאון, שסייעה לצעירה להגיש את התלונה המקורית נגד מרדכי, אמרה כי ההחלטה להגיש את כתב האישום מעבירה מסר חשוב לגברים ולנשים. לדבריה חשוב שכולם יבינו שחיזור מותר והטרדה - לא.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully