וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני בכיר: הפתרון לא יהיה צבאי

24.7.2006 / 0:01

ע"פ אותו גורם, המתווה המדיני ולא צבאי יעצור הלחימה. אולמרט אינו פוסל הצבת כח רב-לאומי בלבנון כחלק מפתרון מדיני

ראש הממשלה אהוד אולמרט ציין אמש עקרונות ראשונים למתווה מדיני, לפתרון ההסתבכות בלבנון. הכתב המדיני של חדשות 10 צ'יקו מנשה מדווח כי באיתותים ראשונים, אמר אולמרט כי הוא מוכן למהלכים המדיניים, וכי ראש ממשלת לבנון פואד סניורה הוא "פרטנר למו"מ".

גורמים מדיניים החלו אתמול את מלאכת הנמכת הציפיות מהמהלך הצבאי, באמרם כי הפתרון הצבאי לא ישיג את המטרה ארוכת הטווח שלו, ריסוק חיזבאללה, אלא יסתפק בירידה משמעותית ביכולותיו. גורם מדיני בכיר אומר היום כי המתווה המדיני הוא שיקטע את הלחימה ולא פתרון צבאי. אולמרט עצמו שרטט היום חלק מאותו מתווה מדיני, ואמר כי הוא מוכן לכוח צבאי מערבי רב-לאומי שיוצב בלבנון. אולמרט מתנה זאת בכוח חמוש, מיומן, המורכב מלוחמים מדינות מערביות, וכן בזאת שאותו כוח יוצא גם בגבול לבנון-סוריה, כדי למנוע את המשך האספקה של אמצעי הלחימה לחיזבאללה.

פרשן חדשות 10 דן מרגלית אמר כי "כל עוד צה"ל יאמר לממשלת ישראל שיש בידיו להביא להישגים וכל עוד הממשלה תחשוב שההישגים שווים את התצלומים בטלוויזיה העולמית, יימשך המבצע". לדבריו, ישראל לא תוותר בקלות על השימוש בכוח צבאי, ואולי תשקול אפילו החרפה בחזית הדרומית. "אילו היא הייתה מאוד מקורית, היא הייתה גם מסבכת את היריבים בזירה, ישראל למשל לא צריכה להתנגד שבתוך הכוח הרב לאומי עליו מדבר אולמרט יהיה איזשהו כוח צבאי ערבי, למשל מצרים ואולי אפילו הסעודים", אמר.

באותו הקשר, אמר היום שר הביטחון עמיר פרץ כי בכוונת ישראל לתמוך בהצבת כוח נאט"ו בדרום לבנון. הדברים נאמרו בפגישה עם שר החוץ הגרמני, פרנק ולטר שטיינמאייר. פרץ הודיע כי ישראל תתמוך בכוח רב לאומי "עם סמכויות אכיפה", זאת בשל חולשת הצבא הלבנוני. אותו כוח, לדבריו, ראוי כי יהיה מונהג על ידי נאט"ו.

יו"ר הפרלמנט של לבנון, נביה ברי, אמר היום בריאיון ל-CNN כי מו"מ על עסקת חילופי שבויים עם ישראל ייערך על ידי ממשלת לבנון ולא על ידי חיזבאללה, כפי שהיה בעבר. "ממשלת לבנון, באמצעות צד שלישי, תנהל את המו"מ, ולא כל מפלגה או גוף אחר", אמר. "הדבר הזה מקובל על האחים בחיזבאללה ועל ידנו". זו הפעם הראשונה שבה מסכים חיזבאללה להעניק את הסמכות לנהל את המגעים בעניין האסירים לממשלת לבנון. בעבר ניהל הארגון בעצמו את המו"מ מול המתווכים הגרמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully