וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבני תעשייה גייסה 135 מיליון שקל בשבועיים

טל לוי

23.7.2006 / 17:27

החברה: "יכולנו לגייס יותר אך הקופה מלאה". הצהרה זו חשובה מאוד בשל הפסדיו הכבדים של פישמן על המטבע הטורקי


חברת מבני תעשייה, החברה הבת של כלכלית ירושלים שבשליטת אליעזר פישמן, הודיעה היום לבורסה כי גייסה 60 מיליון שקל. מדובר בהרחבת סדרה ח' שזכתה לדירוג AA3 מאת חברת מידרוג.

מדובר באיגרות שמשך פרעונן יחל ב-2001 וימשך עד 2018, כלומר בעל משך חיים ממוצע של שבע שנים. הריבית שנקבעה עומדת על 5.45% - 1.45% מעל לריבית הממשלתית. לפני כשבועיים, גייסה מבני תעשייה סכום נוסף של 75 מיליון שקל באמצעות הנפקת איגרות חוב מאותה סדרה.

מהחברה נמסר כי "מדובר בהבעת אמון חזקה של שוק ההון במבני תעשייה". הצהרה זו מקבלת משנה תוקף לאחר שלפני מספר חודשים נודע, כי פישמן ספג הפסדים כבדים בעקבות הימור על הלירה הטורקית. חלק מן ההשקעה של פישמן בוצעו באמצעות אליאנס ובאמצעות חברת הנדל"ן דרבן, ופישמן הודיע אז כי יכסה את ההפסדים מכיסו, כך שהחברות לא ינזקו. עם זאת, כלכלית ומבני תעשייה כלל לא היו קשורות לנושא. במבני תעשייה ציינו, כי לא רק שלא נתקלו בקשיים, אלא אף יכלו להגדיל את הגיוס אם היו רוצים, אולם בשלב זה יש די והותר כסף בקופה.

כלכלית ירושלים ומבני תעשייה רוכשות נכסים במדינות שונות בעולם (בעיקר אירופה) בשיטת הנון ריקורס, כלומר בשיטה בה הבנק מממן 85% מהנכס הנרכש אשר משמש כבטוחה. מאחר שהחברות הללו מדווחות בתכיפות רבה על רכישת נכסים, יש צורך בגיוס כסף רב אשר מגיע בדרך כלל מהמשקיעים המקומיים.

הגיוס המסיווי שעורך פישמן מסתכם ביותר מחצי מיליארד שקל מאז תחילת 2006. גיוס הכסף שעורך פישמן בצירוף עם מסע הרכישות ניכרים היטב בדו"חות הכספיים: ההכנסות החברה מדמי שכירות ממשיכות לזנק בקצבים נאים אולם הוצאות המימון מקצצות ברווח הנקי. כך למשל ברבעון הראשון של 2006 הסתכמו הכנסות מבני תעשייה ב-127 מיליון שקל - עלייה של 13%. בסך הכל, הסתכמו ההכנסות, כולל מימושי מקרקעין ודמי ניהול, ב-180 מיליון שקל.

העלייה משורשרת היטב לרווח התפעולי שהולך וגדל. עם זאת, מדי רבעון הולכות הוצאות המימון (כלומר החזר איגרות החוב) וגדלות, והן הסתכמו ברבעון הראשון ששל 2006 ב-51 מיליון שקל לעומת 33 מיליון שקל ברבעון המקביל, כך שהשורה התחתונה אינה נהנית מהעלייה בהכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully