וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוקטר חוזרת לראש טבלת המפרסמים בינואר-יוני 2006

איילה צורף

23.7.2006 / 17:00

מניתוח של יפעת בקרת פרסום עולה כי יוניליוור צמצמה ההשקעות בפרסום ב-55%. סלקום ופלאפון צימצמו את תקציבי הפרסום

לאחר ירידה חדה בהיקפי הפרסום שלה ב-2005, חוזרת פרוקטר & גמבל להשקיע בפרסום, וכובשת את ראש טבלת המפרסמים עם הוצאה על פרסום בסך 10 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה - עלייה של 51% לעומת המחצית ראשונה של השנה הקודמת. לשם השוואה, את 2005 כולה סיימה החברה עם השקעה בפרסום של 12.5 מיליון דולר, כך על פי נתוני חברת יפעת בקרת פרסום.

הזינוק בתקציב הפרסום של פרוקטר & גמבל אינו נובע מהשקעה פרסומית גדולה יותר במותגים הוותיקים שלה, בהם פנטן, הד & שולדרס, הרבל אסנסס (שמפו), אולווייז, אולדייז (הגיינה נשית), אריאל וטייד (כביסה) ועוד. ההשקעה זינקה בשל שתי חברות שרכשה פרוקטר העולמית - וולה, בתחום טיפוח השיער, וג'ילט, בתחום הטיפוח הגברי. מרבית המאמץ השיווקי של פרוקטר במחצית הראשונה של השנה הופנה לשני המותגים הללו, והתוצאה ניכרת בדירוג השנתי.

אם פרוקטר היא המזנקת הגדולה בכל הקשור לתקציבי פרסום, אזי יוניליוור היא הצונחת מבין המפרסמות. את המחצית הראשונה של 2005 סיימה יוניליוור במקום הראשון בטבלת המפרסמות, עם השקעות של כ-9 מיליון דולר. את המחצית החולפת היא סיימה בירידה של לא פחות מ-15 מקומות בדירוג, עם השקעה של כ-4 מיליון דולר - ירידה של 55%.

פרטנר היא החברה הסלולרית היחידה שהגדילה את תקציבי הפרסום, לעומת סלקום ופלאפון שצימצמו אותם. פלאפון וסלקום צימצמו תקציבי פרסום ב-16% ו-12% (בהתאמה), בעוד פרטנר הגדילה אותן ב-14%, ופתחה פער של מעל למיליון דולר בהשקעות בפרסום בהשוואה למתחרותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully