וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: נפתח במלחמה אם צה"ל יתקרב אלינו

23.7.2006 / 13:41

שר ההסברה: "לא נשב בחיבוק ידיים" אם צה"ל יתקרב עד 20 ק"מ מדמשק. הוסיף כי סוריה תומכת בהפסקה אש שתוביל לשחרור אסירים

שר ההסברה של סוריה, מוחסין בילאל, מזהיר כי אם ישראל תיכנס בכוחות קרקעיים גדולים ללבנון היא עלולה לגרור גם את סוריה לסכסוך. בראיון לעיתון ABC היוצא לאור בספרד אמר בילאל, כי אם צה"ל יתקרב עד 20 ק"מ מדמשק "לא נשב בחיבוק ידיים, אין ספק שסוריה תתערב במשבר". יחד עם זאת, הוא ציין כי סוריה תומכת מעל לכל בהפסקת אש שתוביל לשחרור אסירים מוקדם ככל האפשר.

סגן הרמטכ"ל האלוף משה קפלינסקי אמר הבוקר בישיבת הממשלה, כי צה"ל אינו פועל בקרבת הגבול בין לבנון לסוריה, כדי שלא לגרום להתלקחות מיותרת.

הבוקר דיווח העיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי סוריה כורכת בין הפסקת אש בלבנון ועסקה לחילופי אסירים לבין פתיחה בתהליך מדיני באזור. על פי הדיווח, בבירה הסורית ישנם "רעיונות מדיניים" הקושרים בין קריאה להפסקת אש מיידית, חילופי אסירים ומאמצים בינלאומיים לחידוש תהליך השלום.

מקורות דיפלומטים מערביים בדמשק אמרו לעיתון, כי ארצות הברית מקדמת תוכנית להצבת "נקודות מעקב" בגבול בין סוריה ללבנון, כדי למנוע הגשת סיוע סורי לחיזבאללה.

כתב העיתון בדמשק אבראהים חמידי דיווח מפי מקורות רשמיים כי שר החוץ הספרדי, מיגל מורטינוס, הודיע ביום שישי לשר ההסברה הסורי, בלאל מוחסן, כי ארצו מוכנה "לפעול עם דמשק להגעה לפתרונות רציניים שיתייחסו לסוגיית השלום בחבילה אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully