וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקופוס: ההפסד הנקי צפוי להיות יותר ממיליון דולר

שירלי יום-טוב

23.7.2006 / 13:06

ההכנסות יהיו 12.5 מיליון דולר מול תחזית ל-13.2 מיליון דולר. המניה השלימה ירידה של 40% מההנפקה בדצמבר

בפעם השנייה ברציפות לא תעמוד חברת סקופוס (סימול SCOP) בתחזיות האנליסטים המסקרים אותה. סקופוס, המתמחה בפתרונות להעברת וידיאו דיגיטלי, פירסמה ביום שישי - 21 ימים לאחר תום הרבעון - הודעה ובה תוצאות מקדמיות לרבעון השני, מהן עולה שהחברה תדווח על הפסד נקי גבוה, בעוד שהתחזית הממוצעת של שלושה אנליסטים צפתה רווח. בתגובה איבדה מניית החברה 12% במסחר בוול סטריט ביום שישי, והשלימה צניחה של כמעט 40% מאז ההנפקה בדצמבר 2005.

הרבעון השני של 2006 יהיה גם הרבעון השני של סקופוס כחברה ציבורית, כך שלאור תוצאות נמוכות מהצפוי בפעם השנייה ברציפות, הרקורד של החברה הולך וצובר נקודות שחורות.

ברבעון הראשון של השנה סקופוס דיווחה על הכנסות של 11.4 מיליון דולר, שצמחו אמנם ב-12% ביחס לרבעון המקביל, אך הן היו מתחת לתחזית האנליסטים. ברבעון השני יהיו הכנסות החברה כ-12.5 מיליון דולר בעוד שבוול סטריט ציפו ל-13.2 מיליון דולר.

חמור מכך, בהכללת הוצאה בגין ההטבה הגלומה באופציות לעובדים, החברה תדווח על הפסד נקי גבוה. בניטרול הוצאה זו יהיה ההפסד 5-4 סנט למניה, בעוד שהתחזית עומדת על רווח של 2 סנט למניה. במספרים אבסולוטיים מדובר על הפסד של עד 650 אלף דולר. אינדקציה לגובה ההוצאה על אופציות ניתן לקבל מהרבעון הקודם, בו היא הסתכמה בחצי מיליון דולר, כך שבהכללתה מדובר על הפסד נקי של כמעט 1.2 מיליון דולר. סקופוס כבר אמרה בעבר כי ההוצאה על אופציות צפויה להגיע ל-1.8 מיליון דולר בשנה כולה, שאם מחלקים אותה באופן שווה על פני ארבעה רבעונים מקבלים הוצאה של 450 אלף דולר. התוצאות המלאות יתפרסמו ב-3 באוגוסט.



השקל החזק פגע בחברה



הסיבה להפסד הגבוה כפולה - התחזקות השקל מול הדולר, שמובילה לכך שהחברה מקבלת פחות תמורה בשקלים על מכירותיה בחו"ל, בעיקר בארה"ב. החברה אמנם רושמת את מכירותיה בדולרים אך מכיוון שעיקר הפעילות היא בישראל, ההוצאות הן בשקלים, כך שהתחזקות השקל גורמת לעלייתן. הסיבה השנייה היא עלייה בהוצאות התפעוליות, מסיבות שלא פורטו. החברה ציינה ששולי הרווח הגולמי יהיו סביב 49% - זהה לשיעורו ברבעון הקודם.

סקופוס הונפקה בדצמבר האחרון לפי מחיר של 7 דולרים למניה, כאשר השאלה העיקרית שליוותה את ההנפקה היתה מידת הבשלות של החברה למהלך כזה. ההנפקה לא עברה חלק - בתחילת רצתה החברה למכור את מניותיה לפי שווי חברה של 160 מיליון דולר אך היא נסגרה לבסוף לפי שווי חברה של 92 מיליון דולר בלבד.

סקופוס בת 12 אך רווחים אמיתיים עדיין אין לה. את 2005 היא סיימה עם גידול של כ-30%, בהפסד הנקי ל-3.9 מיליון דולר, למרות צמיחה של 28% במכירות לרמה של כ-45 מיליון דולר. ברבעון הראשון של השנה הפסידה החברה 400 אלף דולר וגם תזרימי המזומנים של החברה מפעילות שוטפת שליליים בינתיים. אם כך, יוצא שתמורת ההנפקה - 29 מיליון דולר נטו - מממנת בינתיים את הפסדי החברה.

בסקופוס אמרו לנו לפני כחצי שנה כי רוב המשקיעים שרכשו את המניות בהנפקה הם גופים מוסדיים שאינם מחפשים רווח מהיר על ההשקעה. המחזורים שהמניה מרכזת מעידים יותר מהכל על כך שמי שרכש את המניות אינו סוחר בהן בתדירות גבוהה. ביום שישי למשל, לאחר האזהרה, ריכזה המניה מחזור של 4,500 מניות בלבד. המחזור הממוצע במניה עומד על כ-17.5 אלף מניות ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully