וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העמיתים יוכלו לעבור בין מוצרי החיסכון הפנסיוני

23.7.2006 / 11:01

שחרור המגבלות הרגולטוריות יאפשר לכל חוסך לעבור בין קופת גמל, ביטוח חיים או קרן פנסיה - מה שיביא להגברת התחרות

הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון באוצר ידין ענתבי, פירסם היום באישור שר האוצר, טיוטת תקנות המסדירה את האפשרות לעבור בין מוצרי החיסכון הפנסיוני השונים: קופות גמל, ביטוחי חיים וקרנות פנסיה.

שר האוצר אמר כי אפשרות המעבר בין מוצרי החיסכון הפנסיוני השונים מהווה נדבך מרכזי בשכלול שוק החיסכון הפנסיוני ובהגברת הכוח הצרכני של החוסכים לגיל פרישה. מעתה, כל חוסך יוכל להתאים לעצמו את סוג המוצר הפנסיוני המתאים לו ביותר וכן תתאפשר תחרות בין כלל היצרנים של המוצרים השונים ולא רק בין היצרנים של אותו מוצר.

ענתבי ציין כי שחרור המגבלות הרגולטוריות באשר לניוד החיסכון הפנסיוני, יאפשר לכל חוסך להחליף את הגוף בו הוא מנהל את החיסכון הפנסיוני שלו בכל עת, ועל ידי כך יביא להגברת התחרות ולחיזוק הצרכן הבודד. לדבריו, היצרנים ייבחנו על ידי הצרכנים ובכך יחויבו להתייעל ולהתמקצע, הן בתחום ניהול הסיכונים (פיננסיים וביטוחיים) והן בתחום השירות שהם מעניקים לצרכנים.

בישראל קיימים שלושה סוגים של מוצרים לחיסכון פנסיוני: ביטוחי חיים (ביטוח מנהלים), קופות גמל וקרנות פנסיה. החידוש המרכזי בתקנות אלו, הוא שהחוסכים בכל מוצרי החיסכון הפנסיוני יוכלו לעבור ממוצר פנסיוני אחד לאחר לפי בחירתם. למשל, ניתן לעבור מביטוח חיים לקרן פנסיה ולהיפך. טיוטת תקנות זו של הממונה על שוק ההון באוצר תביא תועלת רבה, הן למשק והן לחוסכים, בכמה מישורים - הגברת התחרות, הרחבת אפשרויות הבחירה של החוסכים בין המוצרים השונים ושיפור מעמדם של הצרכנים.

המצב כיום הוא שהצטרפות למוצר פנסיוני היא, בחלק מהמקרים, החלטה שאין ממנה דרך חזרה, כך שחוסך שאינו מרוצה מאופן הניהול של הגוף בו הוא מנהל את החיסכון הפנסיוני שלו, אינו יכול להעביר את הכספים שצבר לגוף או למוצר פנסיוני אחר.

עם השלמת נוהל אישור התקנות ופרסומן, מצב זה ישתנה באופן מהותי, כך שיתאפשר לכל חוסך להחליף את המוצר או את הגוף המנהל של החיסכון הפנסיוני שלו בכל עת, כאשר המעבר נעשה יחד עם הכספים שצבר עד אותו יום. טיוטת התקנות נועדה להסיר חסמים בירוקרטיים, שהקשו ולעתים מנעו, העברת כספים עד היום. בהתאם לתקנות, היצרנים בשוק יחויבו לשתף פעולה באופן שיקל וייעל את המעבר וימנע תופעות של סחבת ועיכובים מיותרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully