וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרן ברק מתנגד למינוי נילי כהן לעליון

23.7.2006 / 9:41

גם נשיאת בית המשפט העליון המיועדת דורית בייניש ושופטים נוספים מתנגדים למינויה. לטענתם "אין לה אג'נדה ציבורית"

גורמים המקורבים לנשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, אמרו בסוף השבוע כי הוא לא יתמוך במועמדותה של פרופ' נילי כהן לבית המשפט העליון. זאת בניגוד לעמדתו בסבב המינויים הקודם שנערך לפני שלוש שנים, אז הציע לה להצטרף לעליון. ההצבעה על צירוף שופטים תתקיים בחודש הבא.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי פרופ' כהן ופרופ' זוהר גושן הן המועמדות מטעמו של שר המשפטים חיים רמון. על פי סיכום מוקדם בינו לבין השופט ברק, הוחלט כי בסבב המינויים הנוכחי ימונו פרופסורים בעלי יוקרה לעליון. גם השופטת דורית בייניש ושופטים נוספים בבית המשפט העליון מתנגדים למינוי פרופ' כהן.

"לפרופ' כהן אין אג'נדה", גורסים מתנגדיה. הם אומרים כי "קולה לא נשמע בסוגיות ציבוריות וחוקתיות". עוד אמרו עליה, כי "אי מינויה בסיבוב הקודם גרר התקפות של מקורביה על שמו הטוב של בית המשפט ולכן אין זה ראוי למנותה כעת". גם אם מתנגדיה בוועדה לא יתמכו בה, יוכל רמון לגייס חברי ועדה אחרים שיתמכו בה.

מקורבים לחברי הוועדה צופים כי הם יגישו רשימה של מועמדים מטעמם בעקבות ההתנגדות למינוי פרופ' כהן. המועמדים המובילים על פי ההערכות הם הפרופסורים אריאל פורת, אייל בנבנישתי, מרדכי קרמניצר ומיגל דויטש.

בתוך כך, השר רמון צפוי להחליט עד סוף החודש אם להעלות את מועמדותה של דורית בייניש לתפקיד נשיאת בית המשפט העליון על סדר יומה של הוועדה לבחירת שופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully