וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט הודיעה רשמית כי היא מפתחת מתחרה ל-iPod

מיכל רמתי

23.7.2006 / 8:55

מיקרוסופט מעוניינת להתחרות באפל בשוק המוערך ב-4 מיליארד דולר, בו אפל שולטת ביד רמה עם נתח של 77%

מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, אישרה כי היא עובדת על פיתוח שיתחרה בנגן המוסיקה הפופולרי של אפל, iPod. כמו כן, מתכוונת החברה לפתח שירות הורדת מוסיקה שיתחרה ב-iTunes של אפל. כבר לפני חודש התפרסמו דיווחים על צעד שכזה מצד מיקרוסופט, אך החברה אישרה את הדבר רק בסוף השבוע האחרון, לאחר פרסום דו"חותיה הכספיים.

מיקרוסופט לא הצליחה במיוחד בשווקים חדשים אחרים אליהם ניסתה לפרוץ, כמו טלוויזיה באינטרנט ובידור ביתי, וגם לא בתחום הפרסום באינטרנט, שם מושלות גוגל ויאהו. מיקרוסופט מקווה להצליח יותר בשוק נגני המוסיקה, המוערך ב-4 מיליארד דולר בשנה, ובו שולטת אפל ביד רמה עם נתח של 77%. המוצרים הראשונים מסוג זה - בשם הקוד Zune - צפויים להגיע לשוק בשנה הקרובה, בצירוף שירות מוסיקה שיתחרה ב-iTunes של אפל.

רובי בך, הכוכב העולה של מיקרוסופט אשר הוביל את הפיתוח של קונסולת המשחקים Xbox, מוצר מצליח של החברה הסוטה מהתחום פעילותה העיקרי, אחראי על הפרויקט, לדברי מקור לרויטרס לפני כחודש. ענקית התוכנה ניהלה מגעים על רישוי עם תעשיית המוסיקה, וכבר החלה במצגות של הנגן שפיתחה, אמרו המקורות.

בך קודם לתפקיד נשיא חטיבת הבידור ומכשירי הבידור של מיקרוסופט לאחר ההודעה על תוכנית הארגון מחדש של החברה בחודש דצמבר. באותה עת, הוא כתב במכתב אלקטרוני לעובדי החטיבה, "על אף שאמשיך למלא תפקיד חשוב בתחום המשחקים, בכוונתי להקדיש יותר זמן לחשיבה על האתגרים הרחבים יותר וההזדמנויות בכל החטיבה".

שירות מוסיקה של מיקרוסופט יסמן שינוי באסטרטגיה של החברה לספק תוכנות לשירותים אחרים, חודשים בלבד לאחר שהחברה השיקה שירות במשותף עם רשת MTV של ענקית המדיה ויאקום. פלטפורמות של מיקרוסופט כמו נגן המדיה של חלונות מאפשרים כיום הורדת שירים באמצעות שירותים שאינם של מיקרוסופט, ולא ברור האם שיתופי פעולה אלה יימשכו גם כאשר מיקרוסופט תציע שירות מתחרה. "נראה כי מדובר בשינוי אסטרטגיה, שמיקרוסופט מאוד מחויבת לו", אמר אחד המקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully