וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורינט תספק מסמכים ל-SEC בנוגע לאופציות

שירלי יום-טוב

23.7.2006 / 8:39

מהחברה נמסר כי במכתב ציינה ה-SEC שבקשתה אינה צריכה להתפרש כאינדיקציה כלשהי לכך שוורינט הפרה את החוק

, החברה הבת של קומברס (57%), הודיעה ביום חמישי האחרון כי קיבלה מכתב מרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC), ובו בקשה להעברת מסמכים הקשורים באופן הענקת אופציות למנהלים ולעובדים בחברה בעבר. ורינט ציינה כי התבקשה במכתב להעביר מסמכים כרצונה, וכי במכתב ציינה ה-SEC שבקשתה אינה צריכה להתפרש כאינדיקציה כלשהי לכך שוורינט הפרה את החוק. ורינט הודיעה גם כי בכוונתה לשתף פעולה באופן מלא עם צוות הבדיקה של ה-SEC.



ורינט אינה נמצאת בינתיים תחת עינן של הרשויות בארה"ב בכל הקשור בפרשת האופציות, שמעסיקה את החברה האם קומברס. ורינט ציינה בעבר כי לא מצאה פגמים בדרכי חלוקת האופציות אצלה. קומברס נמצאת בחקירה פלילית של הרשויות האמריקאיות בחשד לבקדייטינג - שינוי רטרואקטיווי של תאריכי הענקת אופציות למנהלים ולעובדים כדי להגדיל את הרווחים ממימושן.



הפרשה החלה כאשר במחצית מארס הודיעה קומברס על הקמת ועדת בדיקה לעניין האופציות. כמה ימים לאחר מכן פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" תחקיר בעניין אופציות, שבו נקבע כי הסיכוי שקובי אלכסנדר, מייסד, יו"ר ומנכ"ל קומברס, קיבל מהחברה אופציות בתאריכים רנדומליים הוא אפסי. מאז כבר פירסמה הוועדה מסקנות חלקיות, ולפיהן התאריכים שבהם קיבלו מנהלים ועובדים בחברה אופציות שונו לאחר הענקתן. בארה"ב חוששים כיום כי יותר מ-2,000 חברות ביצעו בקדייטינג משנות ה-90 ועד 2002.



התסבוכת המשפטית של קומברס כוללת גם חקירה של ה-SEC שמתנהלת במישור האזרחי, ותביעה נגזרת שהוגשה נגד קומברס בידי בעלי מניות. בתביעה זו מבקשים בעלי מניות לתבוע נושאי משרה בקומברס בשם החברה, במטרה לתבוע מהם החזרת כסף לחברה. שלושה מבכירי קומברס, ובהם אלכסנדר, נאלצו להתפטר לפני כשלושה חודשים מכל תפקידיהם בחברה בשל פרשת האופציות.



ורינט, יחד עם החברה האחות אולטיקום, מצאה את עצמה בתוך פרשת האופציות של קומברס, מאחר שהיא פוצלה לחברה עצמאית מתוך קומברס, וחלק מנושאי המשרה שלה היו בעבר בכירים בקומברס וקיבלו ממנה אופציות.



המצב הזה יצר תסבוכת גם בדו"חות הכספיים של ורינט, וכמו קומברס גם היא לא הגישה עדיין ל-SEC את הדו"ח המורחב שלה (10-K) ל-2005. בינתיים היא קיבלה ארכה לעשות זאת עד 18 באוגוסט, כך שמנייתה ממשיכה להיסחר לעת עתה בנאסד"ק.



סמנכ"ל הכספים של ורינט, יגאל ניסים, הוא נושא המשרה הבכיר ביותר בחברה שהיה בעבר בכיר גם בקומברס האם. בתפקידו הקודם כיהן ניסים כסמנכ"ל הכספים של קומברס וזכה לתגמול נדיב באופציות, כמו יתר הבכירים. למרות זאת, בחודש שעבר מסרה ורינט תוצאות חלקיות לרבעון הראשון של 2006, ועל פיהן צמחו הכנסותיה באותה התקופה ב-21.8% לעומת הרבעון המקביל ב-2005 לשיא של 87.7 מיליון דולר.



ורינט מתמחה בפתרונות להקלטות מתוחכמות של וידיאו וקול ונסחרת לפי שווי שוק של כ-810 מיליון דולר. מאז תחילת פרשת האופציות, במחצית מארס, איבדה מנייתה כ-30%. קופתה הכילה בסוף אוקטובר אשתקד מזומנים בשווי של 267 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully