וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-0.9%

שרון שפורר

23.7.2006 / 17:40

תל אביב 100 ירד ב-1%. מזרחי נחתך ב-3.2% - ייתכן שייאלץ לבצע הפרשות של עשרות מיליוני שקלים. אפריקה ישראל ירדה ב-0.6%

הרחבת פעילות צה"ל בלבנון והתחושה שהלחימה בצפון עשויה להימשך זמן ארוך יותר משהעריכו תחילה, ריחפו היום מעל המסחר באחד העם ולא הותירו למדדים ברירה אלא להיסחר בירידות שערים, כשהן מקבלות חיזוק מירידות השערים בוול סטריט בסוף השבוע. גם הפרסום כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, מתלבט אם להעלות מחר את הריבית פעם נוספת לגובה של 5.5%, מ-5.25% כיום, מכביד על הסנטימנט.

מדד תל אביב 25 ירד ב-0.9% ל-781.46 נקודות, לאחר שמתחילת החודש טיפס בכ-1.1%. מדד תל אביב 100 חתם בירידה של 1% ל-796.7 נקודות, אחרי שמתחילת החודש הוסיף כ-1.4%. שני המדדים המובילים של תל אביב טיפסו בשבוע שעבר בכ-5.5% כל אחד, על אף שהלחימה בצפון נכנסה לשבוע השני שלה ולמרות מטחי הקטיושות על יישובי הצפון.

מחזורי המסחר היו בינוניים היום ביחס לתקופה האחרונה, אך לא חריגים במיוחד ביחס לימי ראשון, עת המשקיעים הזרים נעדרים מן המסחר לרגל חופשת סוף השבוע.

בשוק הסולידי נרשמו היום ירידות מחירים קלות: השחרים השקליים ירדו בשיעור של עד ל-0.05% ואילו הגלילים הצמודים נסחרו בירידות של עד ל-0.1%.

בשבוע שעבר התאוששו גם מניות הבנקים, עם עלייה של 6% במדד; מניות הפיננסים זכו לתוספת שבועית של 7.6%; מניות הנדל"ן טיפסו בקרוב ל-9%; ומניות השורה השנייה הוסיפו כ-6%. השבוע החדש נפתח באופן עגום יותר, כשהבנקים ירדו ב-1.4% - מניית בנק הפועלים ומניית לאומי ירדו ב-1% וב-1.6%, בהתאמה, במחזורים של 53 מיליון שקל ו-35 מיליון שקל, בהתאמה. מניות מזרחי ודיסקונט נחתכו ב-3.2% וב-0.75%, בהתאמה.

מניות הפיננסים נחלשו ב-1.1%, כשמגדל ביטוח איבדה כ-1.1%; הראל עלתה בסיום ב-1.2% וכלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי דווקא עלתה ב-0.8%. חברה אחרת בקבוצתו של נוחי דנקנר - דיסקונט השקעות - ריכזה היום מחזור ער של כ-47 מיליון שקל - מה שהציב אותה במקום השלישי באחד העם, אחרי טבע ובנק הפועלים.

מדד הנדל"ן איבד בסיום 0.6% בלבד, אחרי שבמהלך היום נסחר בירידה של כ-1.5%. אפריקה ישראל סיימה בירידה של 0.6%, כשגם היא נוהגת בדומה למדד; גזית גלוב עברה לעלייה של 0.4% בסיום; מבני תעשיה ירדה ב-2.2% במחזור של כחצי מיליון שקל בעקבות השלמת גיוס של כ-60 מיליון שקל באיגרות חוב. מניות מדד תל אביב 75 - המשלימות של המעו"ף למדד תל אביב 100 - ירדו בסיום ב-0.8%, כשגם הן סבלו עוד קודם לכן מירידות חדות יותר של כ-1.5%.

עוד בענף הנדל"ן, אלקטרה נדל"ן ירדה ב-2.8% ודלק נדל"ן השילה 1.3%, על רקע דיווח של השתיים כי מכרו שבעה בניינים המושכרים לדויטשה טלקום, ברווח של 90 מיליון שקל לכל אחת. הנכסים נרכשו באפריל 2005 והם נמכרו תמורת 1.87 מיליארד שקל.

חמש מבין שש המניות הדואליות של המעו"ף פתחו את המסחר היום בפערי ארביטראז' שליליים, אך שלוש מביניהן הצליחו להיחלץ בסיום מהמגמה השלילית: כור עלתה בשיעור קל של 0.1%; אלביט מערכות עלתה ב-1.2% ופרטנר קפצה ב-1.5% במחזור השלישי בהיקפו באחד העם של כ-47 מיליון שקל. פרטנר היתה היחידה להיסחר בעלייה מאז שעות הפתיחה וזאת ככל הנראה על רקע שתי המלצות חמות שקיבלה בשבוע שעבר - האחת מבנק ההשקעות העולמי מריל לינץ' והאחרת מבית ההשקעות המקומי כלל פיננסים בטוחה.

ומנגד, נייס ירדה ב-2.7%; פריגו ירדה ב-1.5% וטבע נחתכה ב-4% במחזור של כ-100 מיליון שקל - הגבוה באחד העם.

טבע ירדה בסוף השבוע החולף בוול סטריט לראשונה מזה שנה מתחת לרף ה-30 דולר, אחרי שאיבדה בסוף השבוע 1.5% למחיר 29.8 דולר. יום קודם לכן (חמישי), נפלה טבע בכ-3.6%, למרות אישור חדש לתרופה בעלת היקף מכירות של כ-1 מיליארד דולר. עוד ברקע למסחר במניה בשבוע שעבר, שימוע שנערך בוועדת ההזדקנות של הסנאט, לגבי עלויות הרפואה שממשיכות לעלות.

בתקופה האחרונה חוותה טבע תחרות גוברת והולכת מול חברות אתיות, בין השאר במלחמת מחירים מול מרק בנוגע לתרופת הזוקור, וכמובן שככל שיפחת מרחב הפעולה של היצרניות האתיות במלחמתן מול היצרניות הגנריות, עשוי מצבה של טבע להשתפר. אולם, לא ברור לאיזה כיוון תתפתח החקיקה, אם בכלל.

מניות ביו-לייט בלטו היום עם קפיצה של כ-4.5% במחזור של מעט למעלה מ-2 מיליון שקל - משלימות זינוק של כ-25% בשבוע בלבד. היום הודיעה החברה כי תחל בניסוי משלים בקנדה לתרופה לטיפול בהשמנה - אובקיור. עלות הניסוי עומדת על כ-150 אלף דולר. מניות מג'יק בלטו היום עם צניחה חדה של 7.6% במחזור של כ-300 אלף שקל - מקזזות את העלייה השבועית לכ-19% על רקע הודעה על הסכם OEM עם ענקית המחשוב IBM.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully