וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף תיירות חדש: הליכת חלל

22.7.2006 / 17:44

חברה מסחרית מציעה הליכת חלל מחוץ לתחנת החלל תמורת 15 מיליון דולר. התיירים יצטרכו לעמוד בדרישות גופניות ונפשיות

החברה שהציעה טיולי חלל לאנשי פרטיים משווקת כעת הליכות חלל במחיר של 15 מיליון דולר, בנוסף למחיר הטיסה – 20 מיליון דולר. התיירים ייהנו מ[[פעילות חוץ רכבית]] סמוך לתחנת החלל הבינלאומית, וישהו בתחנת החלל בין 16 ל-18 יום.

אריק אנדרסון, נשיא חברת Space Adventures, אמר שכבר יש לקוחות פוטנציאלים שהתעניינו בהליכת החלל. הם יוכלו לבלות מחוץ לתחנה במשך שעה וחצי יחד עם קוסמונאוט מנוסה בתור מדריך. "הם יצפו בכדור הארץ בכל יופיו", אמר אנדרסון.

ב-BBC דווח, כי החברה שלחה עד כה שלושה מטיילים לחלל. דניס טיטו האמריקאי היה תייר החלל הראשון בשנת 2001. אחריו יצאו לחלל מרק שטלוורת' הדרום אפריקאי וגרג אולסן האמריקאי. בימים אלו מתאמן למשימה היזם היפני דייסוק אנומוטו, שצפוי לצאת לחלל בספטמבר. בשלב הבא, אומרים בחברה, הם מקווים לשגר טיסה מסחרית מסביב לירח, שעלותה תעמוד על 100 מיליון דולר.

כל הטיסות לחלל מתבצעות על החללית הרוסית [[סויוז]]. האימון ליציאה לחלל נמשך שישה חודשים במרכז האימונים ע"ש [[יורי גאגרין]] ברוסיה. תיירי חלל שירצו ליהנות גם מהליכת חלל יצטרכו לקחת חלק ב-190 שעות אימון נוספות.

אלכסי קרסנוב, מנהל מחלקת הטיסות המאוישות בסוכנות החלל הרוסית, אמר שההחלטה לאפשר לתיירי חלל לבלות מחוץ לתחנת החלל הבינלאומית התקבלה לאחר "חשיבה זהירה". בנוסף לאימונים, הוא הסביר, המועמדים יצטרכו להוכיח "יכולות גופניות ונפשיות" לפני שיתקבלו לתוכנית.

יחד עם זאת, גם עמידה בתנאים החמורים ותשלום מראש לא מבטיחה שהם יצאו מחוץ לתחנת החלל. "לא נעשה זאת אם תישקף סכנה לצוות התחנה או לתייר", הבהיר קרסנוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully