וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומרים מזהמים מעלים הסיכון להתקפי לב

רויטרס

22.7.2006 / 16:20

מחקר שנערך בשבדיה מעלה כי שלאנשים שחיו באזורים מזוהמים, היה סיכוי גבוה ב-40 אחוזים ללקות בהתקף לב קטלני

הסיכוי ללקות ב[[התקף לב]] קטלני עשוי לעלות בקרב אנשים שחיים במשך שנים ארוכות באזורים מזוהמים, כך עולה ממחקר שבדי. המחקר לא מצא קשר בין התקפי לב באופן כללי לבין חשיפה למזהמים שונים לאורך תקופה של 30 שנה. יחד עם זאת, המחקר גילה קשר בין חשיפה כזו לבין התקפי לב קטלניים, במיוחד התקפי לב המתרחשים מחוץ לכותלי בתי החולים.

החוקרים מצאו שלאנשים שחיו באזורים מזוהמים, במיוחד כאלו עם אוויר מזוהם, היה סיכוי גבוה ב-23 אחוזים ללקות בהתקף לב. הסיכון שילקו בהתקף לב קטלני עלה ב-40 אחוזים.

ההשפעה הבריאותית של חשיפה קצרת טווח לזיהום אוויר מובנת למדי. זיהום סביבתי גורם לדלקת כרונית, מאיץ את התפתחותה של טרשת עורקים, ומשפיע על התפקוד הלב, ובאופן זה הוא עשוי להעלות את הסיכון להתקפי לב. לעומת זאת, לא ברור כיצד חשיפה זיהום לאורך שנים משפיעה על הבריאות, דיווח צוות החוקרים בכתב העת לאפידמיולגיה.

החוקרים בחנו נתונים על חשיפה לזיהום בקרב 1,397 גברים ונשים שחיו באזור שטוקהולם שסבלו מהתקפי לב בפעם הראשונה בין 1992 ו-1994 ולעומתם 1,870 משתתפים בריאים. הם בחנו מזהמים כמו פחמן דו חמצני, גופרית, חומר חלקיקי וחנקן, וקישרו בין מקום מגוריהם של המשתתפים במחקר לבין נתונים על פליטה ופיזור באטמוספירה של החומרים האלו.

במחקר אומנם לא נמצא קשר בין חשיפה לזיהום וסיכון להתקפי לב. יחד עם זאת, התברר כי הסיכון להתקפי לב קטלניים קשור במידה מסוימת לחשיפה לזיהום, במיוחד בקרב אנשים שמתו מחוץ לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully