וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח לדל בשל תחרות אגרסיבית

ליאור רבינוביץ

21.7.2006 / 15:39

יצרנית המחשבים הגדולה בעולם צופה הכנסות של 14 מיליארד דולר ורווח למניה הנמוך ב-50% מתחת לתחזיות המוקדמות

יצרנית המחשבים דל פירסמה אזהרת רווח לרבעון השני של 2006. יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם אמרה כי מלחמת מחירים אגרסיווית גרמה לירידה בהכנסות הרבעון השני. המניה נופלת בשיעור של 11% במסחר האלקטרוני לפני הפתיחה בבורסת ניו יורק.

דל צופה הכנסות של 14 מיליארד דולר, בעוד אנליסטים שמסקרים את החברה צפו הכנסות של 14.23 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי להיות נמוך משמעותית מהציפיות המוקדמות - 21 סנט עד 23 סנט לעומת ציפיות לרווח של 32 סנט למניה.

דל סופגת מלחמת מחירים מ-HP, יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בארה"ב. דל גם אינה מצליחה למכור שירותי מחשוב לאחר הקנייה הראשונית של המחשב השולחני, הנייד או השרת. הנפילה במניה היא תוצאה של חשש אנליסטים ומשקיעים כי דל לא תצליח לשמור על צמיחה דו ספרתית כמו בשנים הראשונות של העשור.

המאבק עם HP גרם לחברת דל להודיע בחודש מאי האחרון על קיצוץ במחירי המחשבים השולחניים והניידים.

דל ביצעה לאחרונה כמה צעדים להקלה על הלקוחות שלאו דווקא תרמו להכנסתה בטווח הקצר - תהליך ה-Mail-In Rebate (החזר כספי אשר מתקבל בדואר לאחר קניית מחשב במסגרת מבצע) קוצר, קרי, הלקוחות יקבלו זמן קצר לאחר שקנו את המחשב את כספי ההנחה. דל גם הפכה את תהליך קניית המחשב דרך הטלפון או האינטרנט לפשוט יותר, לאחר תלונות מצד לקוחות רבים.

אנליסטים טוענים כי המהלכים הללו, שעלותם 100 מיליון דולר, עוזרים ליצירת תדמית טובה יותר של שירות הלקוחות, אך הם לא צפויים לגרום לעלייה משמעותית במספר הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully